Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

31/05/2011

Nik Aziz Sahkan Ketakutan DAP. Parti Komunis Malaya Berulang Lagi.

Oleh : HHalem

1- Penganalisis politik , Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim berpendapat bahawa, rancangan DAP untuk meletakkan calon Melayu mewakili parti tersebut pada pilihan raya umum akan datang mencerminkan rasa tidak percaya serta kurang yakin dengan kemampuan Pas serta sekutunya dalam pakatan pembangkang.

“DAP terpaksa mencari alternatif lain sebagai strategi untuk memastikan orang Melayu menyokong parti tersebut memandangkan peranan Pas dalam pakatan tidak banyak membantu ketika ini”

"DAP dan Pas tidak pernah mempunyai persefahaman, malah keduanya selalu bergaduh mengenai pelbagai perkara. Walaupun sering menafikan tetapi rakyat bukannya bodoh untuk menilai lakonan tersebut”

"Kedua-duanya juga mempunyai ideologi yang bertentangan sehingga menyebabkan wujudnya perasaan prejudis dan prasangka buruk antara satu sama lain”

''Jadi bagaimana mereka mahu melaksanakan usaha bersama sekiranya saling mencurigai,"  Sumber Utusan Malaysia

2- Menurut Kay Kim lagi, tujuan utama DAP mengubah strateginya dengan memberi fokus kepada orang Melayu adalah untuk mendapatkan kuasa secara total. DAP sedar bahawa sekiranya mahu mendapatkan kuasa autonomi di negara ini, mereka perlu mendapatkan sokongan daripada orang Melayu.

Bagaimanapun, Kay Kim tidak pasti sama ada rancangan DAP itu akan berjaya atau sebaliknya kerana secara umumnya masyarakat Melayu terikat dengan pegangan Islam.

"Apakah perjuangan dan ideologi DAP itu bersesuaian dengan orang Melayu. Golongan itu dinaungi oleh hak serta keistimewaan yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan sedangkan DAP pula sering kali mempertikaikan perkara tersebut”

"Sebenarnya semua ini terletak pada orang Melayu sendiri. Adakah mereka mahu menyokong perjuangan DAP yang ternyata bertentangan dengan amalan serta budaya Melayu atau teruskan perjuangan bersama Barisan Nasional (BN) yang telah terbukti jasanya sejak negara merdeka lagi,"

3- Pandangan Kay Kim memang berasas bahawa DAP tidak mempercayai PAS apabila Nik Aziz sendiri hari ini mengesah kan bahawa terdapat 5 perjumpaan beliau dengan orang perantaraan Umno-BN untuk membincangkan penyatuaan orang-orang Melayu.

Berdasarkan Ahli Parlimen Pasir Puteh Muhammad Husain, Nik Aziz mendedahkan perkara itu ketika bertemu dengan anak-anak Kelantan di Lembah Klang di Dengkil,

"Ya, betul, beliau sebut (ada) lima kali pertemuan. Ia berlaku dalam masa terdekat, (ia) mengenai isu kerjasama PAS dengan Umno,"

“Nik Aziz ada memberitahu, PAS ditawarkan tiga jawatan menteri sekiranya membentuk kerajaan perpaduan dengan parti Islam itu..Nik Aziz menolak mentah-mentah pujukan itu kerana PAS sudah membuat perjanjian dengan DAP dan PKR.” Sumber Malaysiakini

4- Perkara-perkara penyatuan orang Melayu lah membuatkan DAP bimbang dan mereka berusaha kearah menguasai pentadbiran kerajaan Malaysia secara total. Jika kerjasama Dap dengan Pas-Pkr gagal, maka alternatif  atau plan mempengaruhi dan menyerap orang Melayu memasuki Dap akan dilancarkan besar besaran.
Shamsiah Fakeh - Dua wajah berbeza
Rashid Mydin

 Muka Komunis Kit Siang (Bertopi dan Sekarang)


5- Perkara yang dilakukan oleh DAP hari ini tidak ubah seperti apa yang telah dilakukan oleh Parti Komunis Malaya apabila mereka berjaya memperbodohkan orang-orang Melayu seperti Rashid Mydin > dan Shamsiah Fakeh > menyertai mereka.

6- Bukti-bukti menyatakan DAP adalah saki baki sisa sisa Parti Komunis Malaya amat lah jelas.

“Komunis DAP Mengulangi Taktik Parti Komunis Malaya (PKM)”

“Melayu DAP Seperti Melayu PKM”

“DAP Adalah PKM”
Comments / Pandangan Melalui Facebook

9 comments:

  1. Era perjuangan bersenjata kominis telah berlalu dengan KEGAGALAN,TETAPI IDEOLOGI kominis masih terpahat dalam hati bekas atau cucu-cucu bekas kominis itu.Dalam zaman ini mereka cuba menghidupkan ideologi kominis kembali dengan cara politik, perjuangan DAP jelas kearah ideologi kominis. Puak melayu yang menyokong DAP adalah PENGHIANAT NEGARA sebab sanggup membunuh orang melayu seagama dan sebangsa..dalam politik tidak ada bunuh membunuh atau bakar membakar tapi dengan CARA UNDI adalah sama juga..WAHAI ORANG MELAYU MALAYSIA FIKIR-FIKRKAN LAH jika anda menyokong DAP bermakna anda juga adalah KOMINIS.
    Dicadangkan kepada KDN supaya diHARAMKAN parti DAP sebelum terlambat.
    Sekian daripada cucu bekas anggota polis Bukit Kepong.

    ReplyDelete
  2. Menteri KDN sekarang mana ada telor tu pasal la kapir lahanat dan semakin naik kepala ibarat cacing naik ke mata...

    PErlembangaan nak ditukar, agama rasmi nak ditukar..penghinaan terhadap Islam, mcm2 lagi..tapi KDN dok buat senyap jer...tukar la menteri amaran tue...

    ReplyDelete
  3. Cucu-cucu Bekas Polis Bukit Kepong sokong...! Menteri KDN kena lantik yang ada 4biji telor baru puak kominis DAP ni kecut telor..dah melampau nak jadikan negera Malaysia hak diaorang tak sedar diaorang tu pendatang dibawa oleh penjaja inggeris untuk jadi kuli kat lombong biji..ada yang untuk menoreh getah kat ladang2 getah. Sekarng da nak naik tocang, dicadangkan...kalau puak DAP ni tak suka undang-undang Malaysia suruh diaorang cari negara baru dan buatlah undang - undang diaorang atau suruh diaorang buat pilihan balik ke negara asal diaorang...Melayu ditanah melayu Malaysia,Cina dinegara China,India kira kena balik negara India terutama yang kapal Sink...kan gitu para sahabat anti kominis..cucu-cucu polis yang terkorban masa kominis tak akan lupa penderitaan nenek kami.

    ReplyDelete
  4. Idealogi komunis lebih banyak persamaannya dengan Islam , berbanding dengan ideologi kapitalism.
    Komunis asalnya dari kata pokok "commune" atau "community". Komuniti ialh sebuah masyarakat atau kejiranan sekampung. Berbanding dengan capitalist yg bertuhankan modal dan keuntungan total, serta pemerasan pengguna (rakyat) demi keuntungan semata mata, mana yg lebih baik dan islamik?

    sri hartamas

    ReplyDelete
  5. KOMUNIS DI ALAF BARU. HATI HATI UMAT ISLAM

    ReplyDelete
  6. Komunis DAP mirip kepada Komunis Korea Utara...
    ciri2 utamanya ialah melantik anak beranak untuk mewarisi kuasa politik.

    ReplyDelete
  7. Kalau sudah hati perut kominis tetap kominis mana ada timbang rasa atau kasihan...? Ideologi islam mana ada macam DAP lakukan semua mirip kominis.Jangan spin lah dan samakan nama pokok commune tu kominis....kalau negara Malaysia tidak sesuai sebab undang-undang Malaysia cekik darah dipersilakan cari negara yang lebih baik dan anda boleh buat apa anda suka..atau anda jadi raja kat sana..

    ReplyDelete
  8. Idealogi Komunis banyak persamaan dgn Islam !!!???
    Perlu lihat perkara akar umbi aqidah dan kepercayaan komunis. Jika umbi akar dah silap, batang-batang pokok, daun dan ranting-rantingnya, tetap tidak boleh di terima, walaupun ia menedohkan umat manusia.

    Dicandangkan banyak lagi membaca pasai Komunis, tanya Pakcik Google.

    Search Karl Max, Stalin atau Mein Kampf.

    Tapi awas-awas jika otak anda lemah, sbb takut mudah terpengaruh dgn dakyah Komunis. Jika hati mudah goyang dan mudah terpengaruh oleh mana-mana tulisan, di nasihatkan lebih baik jangan baca Mein Kampf.

    ReplyDelete
  9. Yang kata Kominis banyak persamaan dengan ideologi islam...? Itu dah otak kena rasuk dek fahaman kominis entah-entah cucu - cucu anggota PKM..mungkin sekolah kat China atau Rusia kalau kat Malaysia sekolah pondok pun tak ajar perkara tu...ayuh kawan-kawan gasak sama dia..

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive