Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

20/06/2011

China Hindu Menghasut. Melayu Berperang Pecah Kepala.

Oleh : HHalem



1- Dua komen menarik dari Anon 11:32 (alangkah bahagia jika Anon bernama:-) dan DrsBos seperti diperturunkan dibawah sekali, seperti di ambil dari post bertajuk “Ambiga Menempelak Anwar. “Rakyat Bukan Hak Kamu” “Awas!!! Ambiga Wanita Hindu Yang Merbahaya”>

2- Daripada Jkuasa Penganjur Bersih 2.0, didapati 4 daripada 15 adalah Melayu. Yang lain nya adalah China India. Jelas bahawa China India mempergunakan orang-orang Melayu untuk mencapai matlamat menakluki dan mengulingkan Kerajaan BN secara kekerasan ala-ala Mesir. Yang akan pecah kepala berdarah ialah sesama Melayu Pas, Melayu Pkr, Melayu Umno dan Melayu Pemerhati. China dan India sunyi sepi dan Hindraf telah menarik diri.

3- Betapa bodoh nya orang Melayu. Adakah kaedah untuk disampaikan kepada orang Melayu yang Pekak-Bisu-Buta (PBB), supaya mereka sedar diri?

1- Ambiga Sree (Pengerusi)
2- Mat Sabu Pas (Timbalan)
3- Andrew Khoo,
4- K Arumugam,
5- Dr Farouk Musa,
6- Harris Ibrahim,
7- Liau Kok Fah,
8- Maria Chin Abdullah,
9- Richard Y W Yeoh,
10- Dr Toh Kin Woon,
11- Dr Wong Chin Huat,
12- Datuk Yeo Yang Poh,
13- Zaid Kamaruddin,
14- Dr Subramaniam Pillay dan
15- Arul Prakkash


..............................................
Anonymous 11:32 said...



dulu masa bersih 1 aku join jugak sebab kawan2 banyak sokong pas... aku ikut nak tengok... biasa la kl penuh ngan kelantan n ganu.... seronok n takut... lintang pukang lari... pedih mata.. lagi ramai org tgk lagi la megah baju kuning ni... tp semua melayu... x nampak cina india pun.. jalan raja laut n jalan TAR mmg tutup la.. jumpa haji hadi n pemimpin lain kat masjid negara je.. dlm perarakan atau demo tu pemimpin xda... ada juga juga jumpa pemimpin pas lain tapi diorg pun x pakai baju kuning.. nampak diorng jalan2, santai2 n cakap2 ngan yang kenal n menyapa jer.. tetiba dengar haji hadi dah serah memo kat istana negara.. dtg naik keta kot... conclusion... kalau jadi apa2, yg berdarah, yg tertangkap atau yang mati... pemimpin xkan terlibat... si hindu ambiga ni beria ia nak perhimpunan bersih... ko org ingat dia ada kat situ kalau ko rang bertempur sesama melayu... dia nak sangat buat sesab yg dtg dan bertempur adalah melayu... ada ko rang dengar dia seru hindu, keling cina datang sekali... dap langsung x dengar bunyi... maknanya cina x turun la.. hindraf tarik diri... maka melayu akan tempur melayu... ambiga bangga beri kenyataan akhbar BERSIH berjaya membersihkan melayu yang bodoh.
...........................................................................
drsbos said...

Senarai di atas mempamerkan Wakil orang Melayu dalam senarai JK Bersih 2.0 adalah no 2. Ketuanya seorang wanita dari etnik India.Mat Sabu PAS mewakili PAS. Seramai 4 dari 15 AJK adalah etnik Melayu . Seramai 4 dari 15 AJK adalah etnik India. Seramai 7 dari 15 AJK adalah bangsa Cina.

Bagi bukan Islam cukup dengan matlamat BERSIH. Bagi orang Islam bersih saja tak cukup tapi mesti SUCI.

Kita lihat nanti nisbah peserta perhimpunan. Nisbah peserta sepatutnya 4:4:7.

Jika nisbah tersebut tak seimbang, maka kemungkinan pihak tertentu diperalatkan orang pihak tertentu.......

Pihak tertentu mahu diperalatkan atau tak menyedari adanya strategi politik yang tersembunyi...

Apakah keuntungan etnik Melayu Islam????....
Yang pasti etnik Melayu jadi pengikut golongan minoriti..... 4 dari 15 Jawatan Kuasa.

Amat malang perjuangan hanya BERSIH....bukan SUCI.Orang bukan Islam cukup setakat bersih. Orang Islam lebih dari itu.....yang diperlukan adalah SUCI. Bersih tidak semestinya SUCI. SUCI semestinya bersih.....

Fikirlah sendiri...etnik Melayu Islam.

MAT SABU terlihat jelas no 2 dalam senarai AJK BERSIH. Di belakang seorang wanita bukan Islam untuk mencapai bersih...memang wajar demi perjuangan politik. Kalau perhimpunan SUCI...kedudukan dia dibelakang wanita bukan Muslim amat tidak wajar....fikir2kan lah.....

Lihat dan tunggu hasil perhimpunan Bersih 2.0 0907....aturan Allah sentiasa dalam ilmu Allah....
20/06/2011 14:08  
Comments / Pandangan Melalui Facebook

11 comments:

  1. Sebab apa jadi macam nie...
    Sebab sudah banyak makanan dan minuman malah pakaian orang islam telah sengaja di cemari...
    Kulit babi, lemak babi, arak... tidak disembelih kerana Allah, riba, saham... dan banyak lagi...
    Sebabtu perangai kita pun sekarang dah jadi macam babi...

    ReplyDelete
  2. perangai dah mcm babi disebabkan BABI aka Brother Anwar bin Ibrahim puncanya

    ReplyDelete
  3. Salam.
    Kenapalah ada orang kita yang amat taksub kepada sesaorang atau sesuatu fahaman. Tidak bolehkah mereka berfikir sendiri?? Adakah mata hari mereka telah dibutakan oleh Yang Maha Berkuasa? Apakah hati mereka telah menjadi hitam dan tidak nampak yang lain...yang lebih baik, mulia, bersih dan suci...?

    ReplyDelete
  4. Tn HHalem..perempuan hindu tu memang celaka..tp itulah Melayu PAS sangat bengap....sanggup diketuai perempuan HINDU!!!

    ReplyDelete
  5. Tuan Kota,
    Melayu Pas bengap pasai apa Tuan.?
    Mungkin sbb Tok Guru dia dah terlebih teruk dari ayah Pin, kata Utusan. Kalau mcm tu boleh lah tangkap Pok Nick ni sebelum semua rosak.

    Mungkin punca terbaik seperti kata ACILUT.
    Sbb permakanan kita la ni dah tercemar dgn mcm-mcm benda tak suci.

    ReplyDelete
  6. SOKONG LA KIFIR TU DEMI UNTUK PLURALRISMA AGAMA, SOKONG LA WAHAI FANATIK PAS YANG BODOH MACAM LEMBU

    ReplyDelete
  7. Melayu memang senang dibodohkan, termasuk pemimpin2 Melayu

    ReplyDelete
  8. mmg strategi ni dh diketahui umum, nak jatuhkan sesebuah kerajaan mulakan dgn melemahkan badan2 berfungsinya atau paling tidak buatnya dilihat lemah. pru 13 nnt pasti si ambiga ni jd calun pkr. majlis raja2 kena TARIK BALIK GELARAN DATO' andai dia teruskan usaha yg nak menghuru-harakan negara ni.. mana boleh seorang yg bergelar dato' jd haramjadah lagu ni..

    ReplyDelete
  9. AMBIGA the Abominable TWAT.... period

    ReplyDelete
  10. "SARANAN OLEH SDR TARMIZI MD JAM UNTUK MENGHADAPI BERSIH MELALUI SOLAT HAJAT TIDAK BOLEH DIPANDANG RINGAN OLEH SEMUA UMAT ISLAM DI MALAYSIA."

    BELUMPUN PERHIMPUNAN BESIH BERLANGSUNG, KETUA PERKASA DAN KETUA PEMUDA UMNO TELAH BERPERANG MULUT. INILAH YANG DIHAJATI OLEH PIHAT TERTENTU AGAR PERCAKARAN TERUS BERLAKU DALAM MASYARAKAT MELAYU ISLAM.JIKA PEMIMPIN MELAYU ISLAM TIDAK MENUNJUKKAN KESEPAKATAN, TAK USAHLAH MENGHARAP MASYARAKAT MELAYU ISLAM BERSATU.

    KEMARAHAN DILAWAN DENGAN KEMARAHAN SECARA FIZIKAL AKAN MERUGIKAN SEMUA PIHAK.

    BIARKAN PERHIMPUNAN BERSIH DENGAN AGENDA BERSIHNYA...MARILAH UMAT ISLAM MALAYSIA KHUSUSNYA UMAT MELAYU ISLAM MENGADAKAN PERHIMPUNAN YANG LEBIH SUCI.MAKA SARANAN SDR TARMIZI AMAT MENEPATI TUJUAN KESUCIAN. UMAT MELAYU ISLAM YANG INGIN BESIH SAHAJA, SILAKAN KE PERHIMPUNAN BERSIH DAN MEREKA AKAN BERDEPAN DENGAN UNDANG-UNDANG.UMAT ISLAM DAN MELAYU ISLAM YANG MENCARI KESUCIAN, PADA HARI YANG SAMA PERLU
    MELAKUKAN PERHIMPUNAN JUGA TAPI DALAM BENTUK SOLAT HAJAT DI MESJID/TANAH LAPANG.

    UMAT MELAYU ISLAM YANG MENJADI AHLI PERKASA,UMNO, PAS DAN PKR YANG INGINKAN SAMPAI TAHAP BERSIH BOLEH MENGIKUTI PERHIMPUNAN BERSIH. MEREKA YANG INGIN MENCAPAI TAHAP SUCI SEBAIKNYA MENGADAKAN PERHIMPUNAN DI MESJID/TEMPAT LAPANG UNTUK SOLAT HAJAT. GUNAPAKAI MANA-MANA MESJID/TEMPAT LAPANG UNTUK EMPAT KELOMPOK YANG DINYATAKAN TADI. SOLAT HAJAT HENDAKLAH DENGAN NIAT MENJADIKAN MALAYSIA TEMPAT YANG AMAN DAMAI UNTUK SEMUA UMAT ISLAM DI MALAYSIA DAN UMAT MELAYU ISLAM BERSATUPADU.

    TERPULANGLAH KEPADA UMAT MELAYU ISLAM UNTUK MEMILIH BERSIH ATAU SUCI.........INGATAN KEPADA SEMUA...SUCI SEMESTINYA BERSIH TAPI BERSIH BELUM TENTU SUCI.

    SAYA BERSETUJU DENGAN CARA PIHAK PAS YANG SELALU MEMBUAT SOLAT HAJAT DAN TERNYATA MEMBUAHKAN HASIL MELALUI PETUNJUK DENGAN IZIN ALLAH.

    SARANAN SAYA (SARANAN SAYA SAHAJA: SOLAT HAJAT BOLEH DI MANA-MANA SAHAJA DI BUMI ALLAH):

    1.MESJID JALAN DUTA UNTUK KELOMPOK UMNO
    2.MESJID NEGARA UNTUK KELOMPOK PERKASA
    3.STADIUM MALAWATI UNTUK KELOMPOK PAS DAN PKR
    4.KELOMPOK PEMERHATI BOLEH BUAT SOLAT HAJAT DI MANA-MANA SAHAJA ATAS BUMI MALYSIA BERTUAH INI.

    MEREKA YANG INGINKAN BERSIH SAHAJA, TAK PERLU MENCARI TEMPAT KERANA IKUT SAHAJA ARAHAN KETUANYA DATO' AMBIGA SREE...JIKA UMAT MELAYU ISLAM TAK FAHAM ARAHAN BELIAU,ANDA BOLEH BERTANYA DENGAN MANA-MANA AJK BERSIH YANG LAIN.

    SELAMAT BERHIMPUN..........

    PILIHAN DI TANGAN ANDA.
    KUTIPAN DARI PELWAK NABIL.....LU PIKIR LAH SENDIRI.....

    ReplyDelete
  11. kutipan dari MPP:

    "Dewan Ulama PAS Pusat menyeru diadakan Munajat Perdana di seluruh negara sempena himpunan aman Bersih 2.0 yang dijadualkan pada 9 Julai ini.

    “Sempena himpunan aman Bersih 2.0 yang insya Allah akan diadakan 9 Julai ini, maka Dewan Ulama PAS Pusat menyeru supaya seluruh pendukung PAS pimpinan, ahli dan penyokong mengadakan munajat perdana secara besar-besaran di stadium, padang-padang, markaz atau di mana-mana lokasi yang sesuai,” kata Penolong Setiausaha Dewan Ulama PAS Pusat, Nazmi Nik Din dalam satu kenyataan."

    Ulasan:

    Saranan solat hajat menghadapi BERSIH akan dilaksanakan oleh jemmah PAS.Satu kelompok PASaan berada di perhimpunan Bersih 2.0 dan satu kelompok bermunajat di mesjid dan kawasan lapang seperti stadium.

    Bagaimana dengan kelompok lain...khasnya PERKASA dan Pemuda UMNO. Tak melakukan hajat ker?.....atau nak ikut berlawan dengan perhimpunan BERSIH ker?

    Saranan Sdr Tarmizi Md Jam mendapat perhatian!!!!!!

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive