Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

23/09/2012

Tunku Aziz - "Rasuah dalam DAP cukup teruk, fitnah tersangat kuat”. Datuk Ariff Sabri Bila Nak Keluar DAP.


Oleh: HHalem.


Siri jelajah Tunku Aziz bertajuk “The Days When We Were in DAP”.

Rasuah dalam DAP cukup teruk, serta fitnah juga tersangat kuat :-
DAP adalah pengamal rasuah paling dahsyat dan diakui oleh empat bekas ahlinya apabila mengambil keputusan untuk melancarkan siri ceramah bagi menjelaskan alasan mereka keluar dari DAP.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, rasuah adalah amalan yang diamalkan di dalam parti itu sedangkan pemimpin DAP sendiri asyik memperjuangkan anti rasuah.


"Punca saya ambil keputusan untuk keluar dari DAP adalah kerana amalan rasuh yang amat teruk di dalam parti itu. Ini antara sebab utama selain saya tidak bersetuju dengan perhimpunan BERSIH yang dianjurkan Pakatan Rakyat(PR)”.

"Perhimpunan BERSIH itu bagus tetapi apabila mereka melanggar undang-undang, itu yang buat saya tidak bersetuju,"

"Saya sertai DAP kerana dijemput oleh Lim Kit Siang. Masa itu,beliau selalu mengatakan DAP tidak ada rasuah namun setelah dua bulan berada di dalam parti itu, saya sedar, ia hanya omong kosong sahaja”

"Rasuah dalam DAP cukup teruk, serta fitnah juga tersangat kuat. Saya dah kena,dan saya ingat saya saja yang kena, rupanya ada lagi yang kena macam saya,"

Tunku Aziz juga turut mendedahkan perkara yang memang diketahui ramai iaitu Kit Siang menjadikan parti itu sebagai parti keluarga dengan menggunakan agenda sendiri di dalam pentadbiran parti itu.
  
Hakikat setakat ini ialah Tunku Aziz bukanlah ahli politik Umno, tetapi pegangan beliau ketika ini ialah memberi sokongan kepada transformasi yang dibawa oleh Najib.

"Paling penting bagi ketika ini, adalah untuk menyedarkan rakyat terutamanya tentang keperluan mengundi dengan bijak, berdasarkan pertimbangan paling wajar. Ini kerana, peluang mengundi hanya diperoleh setiap lima tahun.”

"Kita hanya buat begini (pilihan raya umum) lima tahun sekali dan seharusnya perubahan yang dilakukan ini benar-benar mempunyai kredibiliti dengan mengundi calon mempunyai rekod cemerlang," 


Penulis percaya sesiapa yang pernah berurusan niaga dengan sahabat China (termasuk DAP Komunis mahupun MCA), mereka tidak akan ragu-ragu menyatakan bahawa orang China lah paling banyak memberi rasuah.

Untuk kita (termasuk Tunku Aziz) tidak menyedari hal ini dan mempercayai bulat-bulat DAP-bebas-rasuah adalah satu perkara yang amat mustahil dan pelik.

Walaubagaimana pun kelebihan bagi Tunku Aziz pula ialah beliau berani singgah kedalam rumah DAP dan melihatnya dengan mata kepala beliau sendiri untuk menceritakan kepada orang ramai secara first-hand.

Akibat dari itu, DAP sudah tentu akan serik untuk mengambil ahli-ahli Melayu ke jawatan tertinggi kedalam DAP. Dasar untuk menarik dan mengumpan orang-orang Melayu kedalam DAP telah back-fire dan memakan diri kerana pendedahan Tunku Aziz.

Seperti dikatakan sebelum ini bahawa masuk-keluarnya Tunku Aziz adalah satu hikmah kepada kita, Umno-BN.


Datuk Ariff Sabri Bila Nak Keluar DAP? :-
Malahan kita sedang menunggu dengan begitu teruja dan tindak balas daripada Datuk Mohd Ariff Sabri Aziz dan Aspan Alias mengenai apa yang mereka sedang lihat didalam rumah DAP sekarang. Adakah mereka suka dan sedang enjoy?

Jika mereka keluar DAP dengan sumpah seranah, seperti Tunku Aziz, maka sekali lagi ia akan menjadi hikmah kepada kita, kerana semuanya akan dibongkar mengenai perkara-perkara yang telah kita sedia maklum dan ariff sebelum ini.

Jika tidak, mereka tetap menjadi bahan sumpah seranah oleh orang-orang Umno-BN dan dilihat sebagai pembelot. Ini adalah kerana mereka sampai ketahap sekarang dan apa yang mereka ada dan kecapi sekarang, adalah hasil usaha mereka sendiri semasa didalam Umno. Tentu ibubapa mereka, jika masih ada, sedang bersedih sekarang kerana mengenangkan bantuan yang telah diterima semasa zaman sekolah dahulu.

Itu saja, mudah untuk difahami !

Comments / Pandangan Melalui Facebook

7 comments:

  1. 1. 'calon mempunyai rekod cemerlang' - tolong habag mai sapa tu? 2. 'Rasuah dalam DAP cukup teruk' - yg tu budaya depa, cuma depa pandai simpan. depa tak boleh lari dari benda ni samada dlm politik maupun perniagaan. 3. taa tak payah terlibat dgn mana2 parti politik, ini yg terbaik utk dia. semoga dia sihat2 selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN TERLALU MENGHUKUM,BN DAN PEMBANGKANG PUN TAK LARI JUGA DARI RASUAH.

      Delete
    2. Tunku Abdul Aziz,dan mereka2 dari PKR, kalau dah nak kelua parti tu keluar je la, jgn dok banyak ckp/komen parti dahulu ini tak betul, itu tak betul ? yg betul dia je......... ! mereka keluar entah2 berapa banyak tahik yg dia dah tinggal ? dia sanggup cerita keburukkan org yg dulu kawan dia, entah2 mereka yg keluar ni lg teruk, BN memang suka org2 mcn ni ada apa2 ke ? apa tidak nya masuk BN dapat jadi Senator, apa org yg ada dlm BN tak layak ke diangkat jd Senator ? ini mereka senang2 masuk BN je jadi Senator ???????????????

      Delete
  2. Kalau betul DAP rasuah maka bertanggung jawablah kemukakan buktinya walaupun kini ramai rakyat dah tahu. Cuma ulasan Tengku akan lebih memberi kesan kepada rakyat semua kerana beliu nampak lebih ikhlas dalam perjuangan. Dan dalam berrefomasi kerajaan sekarang harus ada juga refomasi mencegah rasuah dan salah guna kuasa OLIH ORANG KUAT BERJAWATAN TINGGI dalam pentadbiran kerajaan. Agar rakyat tidak rasa muak dan termuntah dengan PAGAR MAKAN PADI NEGARA. Ini pandangan yang telah terpandang dan terdengar olih mata dan telinga rakyat yang cari makan cara halal kerana takut pembalasan di PADANG MAHSHAR kelak.Bukan nak cari pasal tapi lihat sendiri,perhati sendiri, datang sendiri dan tengok dengan mata sendiri dan bertindaklah untuk satu kerajaan yang bersih saperti negara bertamadun (walau mereka kerajaan bukan islam umumnya).

    ReplyDelete
  3. Rintihan nasib sedara islam kita di Singapura.Artikel utk renungan umat islam semua.Harap2 Dap tidak le seteruk PAP di singapura bila dh berkuasa nanti...Berkongsi dan renugkan lah..

    i was born, educated and work in singapore all my life but in 1997 i was laid-off FIRST just because im a malay (and some other colleagues of mine) and my other CHINESE colleagues stays on and now im happily lived in MALAYSIA and have a family here..

    LKW once labeled people like us (the migrated ones) were traitors and unfaithful to their country..and why do people like us did that?..go figure!

    1. i wanted to be a doctor but was offered Arts in the NUS eventho i was qualified to study medicine there.
    2. i was given senior technician position while my other CHINESE friend (who graduated from the same fac as me) was given an engineer post at the same company that we joined together. (btw im an honors graduates and he was NOT)
    3. i was exempted from the NS.(Im so sure that i’ll be going to an OCT school if i were enlisted then as i was a Pes.A candidate during the IPPT)
    4. we the malays we laid-off FIRST at our previous company during the global recession in 1997.

    So WHAT THE HELL are you talking about my fellow SINGAPOREANS that we the MALAYS achieved the moon and stars at the red dot??Yeah you need to LICK all those CHINESE ASSES there to realized one dream.

    ohh btw..what AMP have done to us when the 1997 economic meltdown struck then?..NOTHING!!!..

    right now im happily live and work here in MALAYSIA.i may be a PR but atleast im proud to be in MALAYSIA.and Dr.M was right all along about the MALAYS in Singapore.So STOP being defensive about it and just ADMIT it!

    We dont have to tell others of the Malays who holds a senior positions in the government or the private sectors..but pls do tell me how many MALAYS do own a car per family in Singapore?

    Btw..my malaysian friends..i may be jailed for writing this if i were in Singapore..so you cant blame them for writing all the good things and defended the SINGAPURA GOVERNMENT and its POLICY!

    Bekas Anak Singapura

    ReplyDelete
  4. PEMBANGKANG PERLU PUNYA PEMIKIRAN SEPERTI TUNKU AZIZ

    ReplyDelete
  5. Everyone loves what you guys tend to be up too. This type of clever work and reporting!
    Keep up the terrific works guys I've included you guys to our blogroll.

    Also visit my site wasserfester mp3 player test

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive