Multiple Pages

12/01/2011

Melayu Penang – Video Bukti-bukti Melayu Sendiri yang Rosak UMNO. Luahan Hati & Cadangan Melayu Tanjong



Saya selalu katakan segelintir pemimpin Melayu sendiri yang merosakan nama UMNO, seperti Dato Mohd Fadzill. Inilah bukti dan pandangan ahli-ahli tegar dan setia UMNO yang saya kenali.


Berikut adalah luahan, rintihan dan candangan orang-orang Melayu Pulau Pinang mengenai kemunduran hidup mereka yang dipinggirkan di Tanjung.

Mereka adalah kawan-kawan yang saya kenali yang tinggal di Apartment UDA, Jones Road, di antara Kelawei Road dan Burmah Road dan juga yang tinggal di Flat Tanjung Tokong dan Kampong Melayu Air Hitam.

PAS telah mengambil kesempatan dari kesempitan orang-orang Melayu yang ditindas dengan memaparkan peristiwa di atas. Saya senantiasa membandingkan tindakan PAS ini seumpama China Kedai Pajak Gadai Emas yang mengambil peluang menyembelihan orang Melayu yang kesempitan wang.

Tuan-tuan nilai sendiri akibat Penang diperintah oleh Parti Gerakan, yang asalnya adalah Komunis yang mencetuskan peristiwa 13 Mei 1969. Gerakan adalah rakan kongsi Komunis DAP dan PAP Singa Pura ketika itu.

China tetap China. Komunis tetap Komunis.

Melayu Pengkhianat tetap Pengkhianat (atau Survival of The Fittest?)

2 comments:

  1. Salam Halem. Interesting blog you hv here. Thanks for visiting; I've got you linked. :-)

    ReplyDelete
  2. Mualaikum slm,
    Ada kunjungan balas:-)

    Tqs. U hv been linked as well.

    Happy bloging.

    ReplyDelete