Multiple Pages

05/02/2011

Bermulalah Siri Rusuhan Ala Mesir Di Malaysia Seperti Yang DiRancang.




1 - Siang tadi 4-2-2011 pukul 11 pagi, saya menerima sms dari sahabat mengajak saya bersama penunjuk perasaan ke Kedutaan Amerika. Nasib baik saya berada di Alor Setar tengah makan nasi ikan bakar dan ulam pucuk putat di Kafe Ole Nyiur (sebelah TAT Ikan Bakar). 



2 - Seperti yang saya tulis baru-baru ini di sini dan di sini bahawa Anwar Banduan dan Mahfuz Omar memang memikirkan cara-cara untuk membawa rusuhan ala Mesir ke Malaysia. 

3 - Memang benar dan telah berlaku rusuhan kecil siang tadi seperti yang dilapurkan oleh The Malaysian Insider, 

“Tujuh lelaki ditahan kerana menimbulkan kekacauan ketika satu perhimpunan haram membantah campur tangan Amerika Syarikat dalam urusan kerajaan Mesir di pekarangan Kedutaan Amerika, di sini hari ini. 

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zulkarnain Abdul Rahman berkata, "Mereka ditahan kerana bertindak agresif dengan membaling botol dan pelbagai lagi benda keras serta tidak mahu bersurai apabila diminta”(baca lagi>)

4 - Satu lagi kacau bilau yang dirancang oleh PKR ialah pada hari Isnin ini 7hb February seperti lapuran The Malaysian Insider.com, 

It is the day when Sri Muda assemblyman Shuhaimi Shafie is scheduled to be charged over a posting in his blog which allegedly insulted the Sultan of Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.
Selangor police chief  Datuk Tun Hisan Tun Hamzah advised all parties to respect the law and not participate in the proposed gathering.

He said this when asked to comment on a posting by Shuhaimi in his blog, srimuda.blogspot.com, calling the people of Selangor to gather in front of the Sessions Court here on Monday .” (baca lagi>) 


5 - Harapan PAS-PKR ialah kesan domino akan merebak dengan sendirinya urutan peristiwa-peristiwa di atas.

6 - Komunis DAP melihat dari jauh, setakat manakah Melayu PAS dan PKR dapat menghancurkan diri sendiri. Dan mempermudahkan urusan ambil alih oleh Komunis DAP. 

7 - Menteri Amaran bersiap sedia lah kamu dengan ‘Operasi Cegah Rebak’ dan sumbat pengacau-pengacau ke dalam ISA. Bukan masa lagi untuk berlembik-lembik.


No comments:

Post a Comment