Multiple Pages

13/02/2011

Valentine Day – Pemuda PAS Dah Gelabah Tapi Tunjuk Macho

Oleh HHalem


Pemuda PAS syor dialog Hari Kekasih
HarakahDaily.net, 11 Feb: Pemuda PAS Pusat yakin melalui dialog tertutup mampu mengatasi masalah yang berkaitan dengan isu Hari Valentine. Ketua Penerangannya, Suhaizan Kayat berkata demikian ekoran isu berkenaan semakin panas.


Semalam, katanya isu itu agak panas antara Pemuda PAS dengan Pemuda Gerakan dan DAPSY sementara hari ini antara Ustazah Siti Nor Bahiyah dengan Pemuda Majlis Gereja Malaysia.

“Saya mengajak semua pihak mari kita berdialog mengatasi masalah ini. Pemuda PAS berpengalaman menjadi orang tengah dalam isu-isu pertembungan”

1 – Kita tengok disini perangai PAS, semuanya sama, dari Tok Guru Nicky, ke si Mahfuz Samdol, Ustaz Azizan MB, Dr Syed Azman Antarabangsa sehingga ke Pemuda dan Wanita.

2 – Sikap, umum dulu, lepas tu bincang la nak buat macam mana," yang dipelupuri oleh Mahfuz telah sebati didalam PAS. Cukup popular di zaman Pak Lah. Rasa-rasanya semua Pak Lebai dan Tok JanGoat berperwatakan begitu?

3 – Setelah dibelasah kiri kanan dalam hal isu Hari Valentine oleh kawan sebantal DAP, baru lah hendak mengajak semua berbincang. Pergi lah berbincang sendirian dengan sahabat-sahabat Komunis DAP dan talam-dua-muka Komunis Gerakan  yang suka mencetus rusuhan dengan mempertikai hak-hak Melayu dan Islam. Jangan lupa mengajak pakar gereja PAS, si Khalid Samad.

4 - Sebab apa tiba-tiba PAS nak jadi ‘orang tengah’?
Siapa bergaduh dengan siapa ni?
Samdol betul!
Memang Otak belachan Chap Boya!

5 – Sekarang barulah tahu langit tinggi rendah, memerintah di negara yang pelbagai kaum. Ikuti dan pelajarilah dari UMNO. Dengan tidak secara langsung PAS mengitiraf dan mempelajari dari Barisan Nasional kaedah memerintah negara.

6 – Cuba belajar dan ambil pengajaran bagaimana Kerajaan atau UMNO laksanakan sesuatu hal yang sensitive.

1 comment: