Multiple Pages

07/03/2011

Video Klasik - Ummi Londeh Semua. Tunggu Apa lagi, Peluang Depan Mata?

Oleh: HHalem


(Video Sumbangan Ikhlas dan Hasil Penat Lelah Parpukari.blogspot.com)

1 – Pada penghayatan penulis lambat laun dokumen-dokumen yang dipamirkan dan dibawa ke hulu hilir oleh Ummi akan hilang dicuri orang.


2 – Kesemua sesi ceramah-ceramah Ummi patut di terjemahkan kedalam pelbagai bahasa terutama Bahasa Inggeris untuk di edarkan ke negara Yahudi dan Amerika.

3 – Dengan pendedahan Ummi tidak secara langsungnya juga Ummi mendedahkan perihal buruk pihak Polis dan orang-orang Kerajaan, (masa itu Anwar masih lagi berkuasa sebagai TPM), semasa mereka masih berkuasa. Tingkah laku mereka terhadap tahanan memanglah  benar seperti yang disangka rakyat selama ini. Seperti cerita-cerita spy didalam TV. Jika Anwar berkuasa semula, adakah dia tidak akan melakukan perkara yang sama terhadap musuh-musuh beliau.

4 - Kita telah mendengar Ummi mendedahkan pelbagai perihal salahlaku terhadap Anwar Banduan, Azmin Ali, Shamsidar dan Karpal di merata ceramah dan di dalam weblog Sri Kandi 7; so what's next?

5 – Jika kita menunggu Anwar menyaman Ummi, ia tidak akan berlaku. Ummi telah mengambil langkah pertama dengan menyaman KAAA, apakah dan dimanakah perkembangannya? Adakah kita akan mendengar perkara yang sama diceritakan oleh Ummi sehingga ke Sabah nanti? Tanpa tindakan positif, lambat laun ceramah Ummi akan kosong tanpa pendengar dan pengikut-pengikut Ummi akan menjadi boring kerana asyik mendengar cerita yang sama setiap hari tanpa tindakan positif.

“Lama-lama Cemuih Dengaq”



2 comments:

  1. Aq pun dah cemuih..he he
    Kes Nuar ni habih cemuih..
    Ini lah tabiat dan budaya kita kot.Apa nak di kata!

    ReplyDelete
  2. tu laa dok dngr benda yang sama saja...bila pulak ummi nak bawa ke mahkamah...kami dah baca semua dah...dah dengar dan tengok video sekali...so please berikan anwar keadilan supaya dia dapat membersihkan diri di mahkamah..jangan dok usung dokumen yang sama saja...mari kita doakan kedua-deua pihak mendapat keadilan di mahkamah..thats fare to everybody...buat cepat-cepat...karpal kata tak sabar nak bawa ummi ke muka pengadilan...so bila lagi ummi nak buat????

    ReplyDelete