Multiple Pages

29/04/2011

Video:- Trio Perlis. Shahidan dan Mufti Perlis Panik Sebiji Macam Anwar


Oleh : HHalem
Taman Ular Perlis 


1- Disini penulis bukan hendak mempertikaikan kenyataan Pegawai Jakim, samaada 





atau mempersoalkan Datuk Seri Shahidan Kassim 

atau pun mempertikaikan Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya , ia amat jauh sekali. 




2- Di perhatikan apabila perkataan “Wahabi” timbul dimana-mana di Malaysia, orang yang pertama akan melenting dan melompat ialah Datuk Seri Shahidan Kassim dan Mufti Perlis Dr Juanda Jaya , jika tidak pun Dr Asri juga turut melenting-lenting. Lentingan orang beriman ini berbeza sedikit dari lentingan Anwar. 


Kenapa terjadi demikian? 

3- Trend tindakan mereka bertiga ini tidak berubah semenjak dari dulu. Ia seperti Anwar yang melompat menafikan yang ia pelakon Video Seks yang di dedahkan oleh Datuk Trio. Siap dengan lapuran polis, wahalnya beliau belum lagi menonton video tersebut. 

4- Adakah Trio Perlis ini akan membuat lapuran polis terhadap Pegawai Jakim tersebut? 

5- Penulis pernah duduk di Bintong Kangar (dekat kilang beras), dan kekadang berjemaah juga di surau-surau dan masjid di sekitar Kangar dan Kuala Perlis. Kepada kekawan yang belum lagi dapat memahami kenapa Trio Perlis ini melenting-melenting apabila perkataan “Wahabi” di ucapkan, dicadangkan apabila melancong-melancong ke Gua Kelam atau Padang Besar, ambil lah kesempataan berjemaah terutama Subuh dan Mangrib. Hayati beberapa perbezaan yang halus. 


“Selamat Melancong Ke Perlis”

 

“Tapi Jangan Pakai Selipar, Pi Taman Ulaq

Nanti Apabila Lembuit Lutuit

Akan Lari Tercabuit, Kasuit-Kasuit





No comments:

Post a Comment