Multiple Pages

20/05/2011

Video:- Bergerun China-Komunis DAP Melihat Sumpah Utusan Perkasa. SUMPAH PENDEKAR BERANI MATI.

Oleh : HHalem



 

1- Perkasa dan Umno menggesa agar orang Melayu mempertahankan Utusan Malaysia dengan apa cara sekalipun sambil berkata akhbar itu kekal satu-satunya suara tulen masyarakat itu di negara ini

Perkasa dan Umno menyerang parti-parti Pakatan Rakyat yang menggambarkan Utusan sebagai akhbar rasis.

2- Menurut Perkasa dan Umno,  akhbar  Utusan  menyediakan laporan yang seimbang berbanding akhbar-akhbar milik pembangkang dan portal berita .

“Utusan Malaysia adalah suara rasmi orang Melayu selagi. Utusan hidup selagi itulah orang Melayu hidup . Perkasa akan mempertahankan Utusan Malaysia sehingga ke akhir ”

3- Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali Syed Hassan memberi amaran kepada bukan Melayu dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat sambil berkata pertubuhan itu tidak akan teragak-agak untuk memobilisasikan ahlinya untuk mengadakan protes bagi mempertahankan akhbar tersebut

Kira-kira 150 ahli Perkasa dan Umno berarak ke arah ibu pejabat Utusan untuk menyerahkan memorandum menyokong akhbar tersebut .

“Utusan berani ia bercakap yang benar mengenai orang Melayu kami memberi amaran kepada mereka yang menyerang Utusan. Langkah mayat kami dulu. Kami tidak akan benarkan ia berlaku ” teriak seorang ahli Perkasa ketika perarakan itu.

Turut hadir bekas ketua Pemuda Perkasa Arman Azha Abu Hanifa dan Setiausaha Pemuda Umno Datuk Megat Firdaus Megat Junid.

Susunan semula dari Malaysian Insider

Askar Melayu Di Istana Queen Buckingham Palace

3 comments:

  1. Kalau pihak kerajaan tidak mampu menangani petualang dan pengkianat bangsa ini,biarlah kami rakyat menanganinya sesama rakyat.Selama ini yang menjadi mangsa akibat perangai petualang ini adalah kami rakyat biasa.Melihat gelagat mereka mengganggu ketenteraman awam,merosakkan harta benda awam dan cubaan meruntuhkan negara amat menyakitkan hati.Sikap pemerintah yang longgar seolah-olah sengaja membiarkan mereka bermaharajalela sehinggakan Tanah Melayu ini hilang daulatnya.

    ReplyDelete
  2. as a malay

    1 am proud to be a malaysian after seeing the Askar Melayu Parade at the Buckingham Palace....

    ReplyDelete
  3. Me too..proud to be MALAYSIAN (No Malaysian Chinese, Malaysian Indian or Malay )only One Malaysian.

    ReplyDelete