Multiple Pages

03/02/2012

Perang Besar KITA. Zaid Di Belasah Teruk.


Oleh: HHalem.
A man with a "Sentuhan Batu"

1- Respond pertama mengenai kegilaan Zahid Ibrahim yang seperti orang mabuk mengistiharkan hendak membubar Parti KITA, telah mendapat tentangan hebat dari KITA State Chief disetiap negeri. Alasan pembubaran oleh Zahid di sini>

Malah, hampir kesemuanya menyatakan rasa terperanjat dengan kegilaan Zahid dan mahu beliau keluar dari KITA dan bukannya membubarkan parti seperti orang tidak siuman.

“Ini bukannya firma guaman atau syarikat peribadi, dimana beliau boleh buat sesuka hati..Lebih baik dia letak jawatan (dari Presiden) dan keluar segera dari KITA” – Kedah Chief Zamil Ibrahim press conference dari Putrajaya Lake Club bersama dengan KITA Johor dan KITA Selangor.


2- Mereka semua berjanji bahawa KITA tidak akan diroboh hanya kerana Zaid seorang sahaja yang telah gagal. Zahid dibelasah teruk sekali oleh Zamil and the geng.


“Saya kecewa kerana mempunyai seorang pemimipin yang tiada perinsip langsung, seperti Zahid”

“Saya mengharap, jika beliau tidak lagi berminat, atau gagal membawa parti maju kehadapan, saya bersama-sama dengan rakan-rakan akan mengambil tanggungjawap menerajui KITA, walaupun kami tidak kaya seperti Zahid”

“Adalah satu kesilapan besar kerana telah memilih seorang pemimpin yang tiada prinsip. KITA tidak akan runtuh”

Dari segi fikiran biasa, memang tidak masuk akal kerana disebabkan seorang Presiden nya yang gagal, maka entiti keseluruhan parti akan dibubarkan. Zahid patut berhenti, seperti mana beliau berhenti dari Umno dan Pakatan sebelum ini.

Dari sudut pandangan yang berbeza, kita boleh berterima kasih kepada Zahid kerana ingin menengelamkan KITA bersama beliau, satu kelebihan kepada Umno-BN, tetapi kerugian kepada penyatuan Melayu dan Islam.

Sanggupkah Zahid selepas ini menyertai PAS dan mengoyak-goyakkan PAS seperti mana beliau ingin koyakan KITA?

Sentuhan Zahid didalam politik, semuanya menjadi batu !

Sumber terjemahan bebas dari FreeMalaysiaToday >

3 comments:

  1. Ni semua parti hampas. Asyik nak pecah belahkan orang Melayu. Kaya sangat tak de le jugak...

    ReplyDelete
  2. barua ni sampah dalam arena politik malaysia jer...

    shuh!!!shuh!!!

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  3. Pakcu Rantau Panjang04/02/2012, 10:10

    Terlalu banyak parti yang mewakili Melayu Islam maka pastinya akan wujud banyak pilihan dan kurangnya Kesatuan. Sedangkan antara PAS Dan BN hingga kini keretakannya tak pernah dapat di cantun malah bahananya kian meluas....sampai bila mesti berlarutan ???????

    ReplyDelete