Multiple Pages

20/04/2012

Parlimen YB Zul..“Anwar Politik Dua Alam....Yusmadi Jambu Yang Dah Kena.” ..(Video).


Oleh: HHalem.


“Saya nak tanya, setuju atau tidak, seperti Tun (Dr Mahathir) kata Permatang Pauh (Anwar) ini, dia ada ‘selective amnesia’ (sebahagian memoir hilang dalam ingatan/pelupa)..dan ini kita panggil politik dua alam..politik putar belit”, - YB Datuk Zulkifli Noordin, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu.


Zulkifli merujuk kepada kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad yang menegaskan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang ingin dimansuhkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, ditubuhkan pada 1997 ketika ketua pembangkang itu masih lagi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

Bekas Perdana Menteri berkata, Anwar sendiri tidak tahu apa yang difikirkannya dan terlupa kerana ketika itu beliau adalah timbalannya dan pernah memangku jawatan Perdana Menteri pada 1997.

Ketika Zulkifli sedang berucap itu, ahli Parlimen PKR, Yusmadi Yusof dari Balik Pulau cuba mencelah, namun dibidas keras ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu.

“Bila...bila jambu kena...dia ada sikit masalah...jambu ni bila dia kena…nak tanya jambu kena tahan ISA sampai dua kali,” kata Zulkifli kepada Yusmadi.

Sumber AIDCNews – 20/04/12 

2 comments:

  1. Dari lahir sampai mati.semua nak free ke...
    http://upsidet.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. kencing dan berak pun la ni kena bayar 50 sen tau...cuma kentut aje yang free..

    ReplyDelete