Multiple Pages

12/04/2012

PAS Kalah Di Tenang Sebab Umno Kasi Banjir. Hadi Awang Dah Sawan.


Oleh: HHalem.

1- Terkini Hadi Awang berkata PAS sebenarnya patut menang dalam Pilihan raya Kecil (PRK), Tenang, Johor jika tidak kerana Umno bermain kotor dengan menyebabkan banjir.

Presiden PAS, DS Abdul Hadi Awang berkata, dalam PRK Tenang, Umno telah bermain kotor dengan melepaskan air di empangan dan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi.

Ini lah alasan paling auta dan karut yang keluar dari mulut pemimpin Samdol PAS setakat ini dimana ia akan dipercayai bulat-bulat oleh pengikut PAS. Jika ini lah cara berfikir dan kemampuan bakal pemimpin PAS, kita berdoa semoga Malaysia diselamatkan dari mereka.


Sehubung dengan itu dan ramai yang mengetahui bahawa air hujan memasuki empangan dan bertakung tidak kira masa atau mengikut schedule manusia. Perlepasan air yang bertakung ditahap berjaga-jaga atau maksimum dari empangan terpaksa dilakukan tanpa mengira apa-apa program yang telah dirancangan oleh manusia sebelum ini, termasuk lah PRK Tenang. Ini termasuk juga penanaman padi yang tidak berjadual dan engkar seperti yang ditetapkan oleh Kerajaan.

Cukup memalukan kaum PAS, apa yang keluar dari mulut Hadi ialah dengan menuduh bahawa banjir di sebabkan oleh pelepasan air empangan. Kemungkinan besar banjir adalah disebabkan oleh penyebab-penyebab lain yang kita pembaca tidak ketahui.

Nelayan.

2- Ini lah Hadi. Beliau memfitnah semasa wawancara khas dengan Harakahdaily.

"Yang terkini, maklumat baru yang kita terima, sepatutnya pilihan raya kecil Tenang kita menang”

"Umno main kotor dengan lepas air di empangan menyebabkan banjir berlaku dengan segera dan menghalang pengundi”

"Mereka pula membuat persiapan awal untuk mengangkut pengundi-pengundi mereka. Ini satu penipuan yang sangat kotor dan tidak demokratik," – Hadi Awang di wawancara HarakahDaily>

Sehubungan itu, kata Hadi, apa yang berlaku di Tenang menunjukkan PAS boleh menang di kawasan Felda, "menandakan perubahan boleh berlaku dan kita boleh menang."

3- Andaian, yang kita minta dijauhi oleh Allah, sekiranya Tsunami melanda semalam, sudah tentu ini dituduh sebagai angkara Umno yang sengaja tidak membuat persedian untuk menyelamatkan negeri Kedah dari musibat. Maka dengan itu negeri Kedah tumpas dengan mudahnya ketangan Umno.

Otak Hadi terus berfikiran seperti nelayan, tiada modal,  apabila berada di Johor.

3 comments:

  1. Kalau la si boroi ni jadi nelayan kemudian langsung tak dapat ikan, mau disumpah seranah semua tu salah UMNO jugak kot. Bini 2 ekor kat umah tu tak mau mengangkang malam2 pun salah jugak UMNO jugak eh... Hahahaha.. boroi-boroi

    ReplyDelete
  2. HEH DASAR PENCHACHAI AMNO LAKNAT,KO IGT TGHH MCM KO KE,CKP GUNA OTAK LEMBU,BANGSAT!ORG TUA TU CKP BERFAKTA LA BODO!ITU SALAH SATU JE DR BERIBU TAKTIK JAHAT N KOTOR PUAK2 AMNO MUNAFIK!TERUSKAN MENJILAT PONGGONG WASATIYAH,HUHUHU BANGANGGGG

    ReplyDelete
  3. berfakta? mana gambar orang umno lepaskan air empangan tu?
    mana fakta paras air tinggi berapa meter sblm air dilepaskan & berapa cibucmeter air yg dilepaskan?
    mana pula fakta hujan turun krn umno plak?

    hrmm..kalau dah qada' & qadar Allah SWT pun tak mahu terima, jgnlah salahkan hujan lebat yg Allah SWT turunkan sedara!!!

    *lepas ni kita akan lihat puak2 penyokong pas yg ramai2 di sabah terdiri dari pendatang asing mengamuk bila mr bean umumkan mrk semua pengundi hantu!! sampaikan anggota2 pemuda pas sabah pun ramai pendatang, bunyinya!?? adoyai!!

    ReplyDelete