Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

07/06/2011

Video:- Hadi Naik Marah Apabila Di Soal Wartawan Bertubi-tubi. Hadi Sendiri Pun Blur Mengenai Dasar Dan Pelan Negara Kebajikan.

Oleh : HHalem



1- Memang sah dan nyata bahawa pemimpin Pas tidak boleh dibawa berbincang langsung dengan apa-apa keputusan yang telah dibuat oleh pemimpin tertinggi mereka. Pemerintahan seolah kuku besi dan mesti diterima bulat-bulat oleh setiap lapisan penganut mereka.

2- Contohnya, mengenai perubahan secara tiba-tiba perjuangan negera Islam ke negara Kebajikan. Ia dibuat tanpa banyak perbincangan dengan akar umbi penganut-penganut Pas. Ia di putuskan secara dasar di dalam ucapan Hadi di muktamar Pas dan mesti dituruti.

3- Ini dapat dibuktikan apabila ditanya oleh wartawan mengenai isu tersebut dan terus Hadi Awang mematahkan soalan dengan menayakan samada wartawan itu Islam atau tidak. Ini menunjukan sikap kurang sopan Hadi dan mesti diterima bulat-bulat, jika tidak dituduh kafir. Betul-betul menunjukan kecelakaan Pas. Seolah-olah ada benda yang hendak disembunyikan dan ditakuti oleh Hadi Awang. Nampak nya seperti Hadi sendiri pun belum tahu rangka dasar, pelan, butiran dan arahtuju nya dengan jelas.

4- Seperti kata Tun Mahathir orang yang telah menang didalam kes ini ialah Karpal Singh dimana untuk mengujudkan negara Islam mesti langkah mayat bengali Singh Komunis itu terlebih dahulu.

5- Pas mengubah dasar dengan sekelip mata hanya untuk menyesuaikan gabungan dengan Komunis Dap dan Pkr. Dan di yakini bahawa apabila Komunis Singh itu menjadi mayat kelak maka dasar Pas akan berubah menjadi asal semula.

6- Apa pun kita tunggu dan lihat berapa lama kah masa akan diambil oleh pemimpin Pas untuk mengubal rangka Pelan Negara Kebajikan dan butiran terperinci mereka; atau pun ia tidak akan dikeluarkan langsung. Seperti biasa ia akan hanya di salak disetiap ceramah-ceramah Pas tetapi dasar dan pelan nya tidak ada sehingga bengali Singh itu menjadi manyat.

7- Paling Mudah cedok dan tiru bulat-bulat Rangka Negara Kebajikan acuan Umno-BN, siap dalam 3 jam. Kemudian bentang dan bincang riuh-rendah.
Comments / Pandangan Melalui Facebook

9 comments:

  1. ambo tak leh tersaloh cakak...nanti puok2 roket komeneh tu tak sokong ambo pulok...gapo dio...negaro isle...ambo tak ingak lah pulok...bila yg ambo dok sebut pasal negaro isle...tak dok pong...ambo tak ingek lah pulok...bilo tu yg ambo sebut....jange di tanyo pasal negaro isle...gapo dio...amanat ambo...ambo tak ingat...sudah sudah sudah...cukup cukup cukup....ambo tak ingat semuo tu....negaro isle...hukum hudud...amanat ambo...semuo itu ambo tak ingat....cumo satu yg ambo tahu...negaro kebajike...hahaha...negaro kebajike....hahaha...negaro kebajike...hahaha

    ReplyDelete
  2. aku confius, selama ini aku sesat kerana menyokong umno atau pas ni bawa ajaran sesat dan patut diberi nama baru iaitu parti ajaran sesat.

    ReplyDelete
  3. Seandainya PAS masih mengekalkan momentum kemenangannya dalam PRU13,maka itulah bencana trbesar dalam sejarah Malaysia slps negara ditawan Jepun dan kemudian di perintah Komunis.. Sesuatu perlu dilakukan utk menyebarkan kesesatan Pemimpin PAS yg kini semakin kemaruk kuasa dan harta.. Golongan Pemuda PAS perlu sedar bhwa perjuangan mereka telah hilang kemudinya dan kini dikawal penuh oleh DAPig komunis.. Selamat berbaring di jalanraya semasa PRU akan datang.. Kerana maruah anda hanya setaraf tapak kasut PGayR dan DAPig!

    ReplyDelete
  4. abis yg selama ni Prof. Haron Din cakap pasal Negara Islam tu apahal plak? So kira Prof. Haron Din pun cakap kosong je lah? Kira selama ni PAS kaki jual Jenama je lah? tapi inti tak de? Lagi satu ckp pasal perlkasanaan ni, cam mane plak perlaksanaan Hudud? berbelit-belit Pak Haji ni..hee

    ReplyDelete
  5. bro,betul la apa yang TGHAHA tu....fikir2kanlah....

    ReplyDelete
  6. Itulah agaknya yang disebut sebagai "Tahaluf Siyasi".

    ReplyDelete
  7. Pada kali ini Haji Hadi buat pusingan 180 darjah. Cer citer kesah Dokumen Negara Islam yg ditulis oleh Dato' Harun Din tahun 2003 dulu? Fikiran Timbalan Mursyidul Am Pas tu tak terpakai ke? Perkara tu wartawan terlupa tanya.

    ReplyDelete
  8. warisatulikhlas12/06/2011, 23:16

    Bekas orang kuat Aljuburi semua mesti lebih pro-aktif sekat kemaraan laknatullah tersebut. Kalau u dulu kerja 8 jam untuk angkat dia sekarang you kena double your effort!!
    Banyakkan solat hajat, selawat, bangun malam, munajat untuk lawan. Inilah senjata mukmin. You all semua lebih relevant sebab you all mangsa direct aniaya kena lipat buta-buta dengan Aljuburi.
    Aljuburi walaupun hadapi tuduhan liwat dan zina (belum jatuh hukum kecuali tahun 1998 dengan Azizan) dia ada pengalaman mendokong badan Islam so I assume mungkin ada amalan-amalan beliau yang valid Allah terima. (sangka baik) Ditambah dengan ahli Pas yang khawarij yang ada disiplin Islam yang I sebutkan tadi di atas.
    Pertingkatkan usaha you all dengan mengatasi usaha mereka!! Dua-dua kem pun Muslim. Dua-dua kem pun mengucap syahadah. Dua-dua kem solat 5 waktu. Jadilah kem yang mendapat keampunan Ilahi dan yang sentiasa mencari redhanya.
    Ingat!! You all di pihak yang benar kerana Aljuburi so far ternyata FASIQ!! Janganlah you all pun ikut jadi fasiq macam aljuburi. Tingkatkan ketaqwaan supaya you all dapat favour Allah; dapat pengampunan Allah. Jangan lupa. Dosa you pun sama banyak dengan dia. At the end of the day, camp mana yang dapat redha Allah camp tulah yang Allah beri pertolongan.
    Hayatilah kisah Muhammad AlFateh yang menawan Konstantinopel. Ambil iktibar bagaimana Salahuddin bawa tentera bertaqwa berjuang dengan musuh!
    Kalau serious nak lawan Aljuburi berusahalah menjadi lebih taqwa darinya dan jauhi daripada menjadi golongan juhal wa fussaq. Ayoh SAUDARAKU! WE CAN DO IT! KITA KENA TANAM HIDUP-HIDUP ALJUBURI DENGAN IMAN DAN TAQWA!
    Sabda Rasulullah mengenai umat akhir zaman: ...Al Ubaadul Juhaalun wal Ulama' UlFussaaq!!
    "Akan berlaku di akhir zaman,
    ahli ibadah jahil-jahil
    ulamanya fasiq"
    Fikirlah wahai umat Melayu yang menjunjung agama Islam!

    ReplyDelete
  9. warisatulikhlas201112/06/2011, 23:19

    Amanat untuk Haji Hadi.
    50 tahun PAS menggunakan Islam untuk tujuan politik! Hj Hadi, sekarang barulah Allah tunjuk true colours kau. Memang betullah menjadi Solat Hajat korang semua. Ibrahim Libya mati katak dek amanat kau. Islamkah yang kau dokong tu? Ke kau semata nak mengejar kerusi parlimen. Na’uzubillahi minkum!! Memang laknat punya pusing cakap!! Baru kau sedar lepas 50 tahun takda istilah Negara Islam dalam Quran, habis yang kau bersyarah sampai tersembul biji mate kau tu, sampai tekak kau keluar api membantai orang lain tak buat Negara Islam tu ape?
    Sekurang-kurangnya pemimpin jati Melayu lain taklah berselindung di sebalik Islam. Kerana understood memperjuangkan nasib Melayu bermakna Islam automatic makmur. Benda ni tak susah nak faham. Pemimpin jati Melayu dulu memperjuangkan nasib dan hak orang Melayu dan membangunkan supaya setaraf dengan kemajuan bangsa lain. Kalau tu pun nampak salah I tak taulah.
    Sekian ramai orang melayu yang berpendidikan tinggi, bebas untuk mengamalkan Islam, berjawatan tinggi dan melonjak keluar dari aras kemiskinan. Itu semua siapa perjuangkan?
    Cuma I sedih PAS dan UMNO dua-dua umat Islam. Ketepikan sengketa dan buatlah kerajaan campuran kalau tak nak dok sebumbung pun. Orang lain semua dah sokong DAP. Kau jangan mimpi DAP nak perjuangkan nasib kau. Entah-entah anak kau nanti pun bukan cakap dapat biasiswa, masuk local U pun terhegeh hegeh nak dapat.
    Sedarlah orang Melayu yang rata-rata menjunjung agama Islam. Orang dia solid 30% sokong DAP. Orang kita split 27% PAS 27% UMNO. Bangsa-bangsa lain balance 16% nak jadi tak significant pun dan memang tak mampu sebab bangsa dia solid 30% jadi kingmaker.
    Kalau DAP ada 30% full majoriti dia dah tak perlukan PAS lagi. PAS akhirnya jadilah pecacai melukut di tepi gantang sebab DAP lagi ramai % daripada PAS dan Aljuburi pulak tak diperlukan lagi, tak relevan pasal DAP dah dapat undi PAS. So buat apa lagi nak Hj Hadi jadi PM? dia orang dah majoriti beb!
    Bila Kit Siang jadi PM you all orang Melayu jangan mimpilah nak jadi pentadbir kerajaan ke pemimpin sekolah ke, pentadbir universiti ke atau pembuat dasar. Sebab u Melayu pencapaian pendidikan dan ekonomi lemah dan segelintir besar (ironis) malas kerja dan malas belajar. Dahlah kompani melayu tak banyak, Petronas and GLC tu semua state-owned. Dah dapat kat DAP u think dia akan pikir pasai Melayu? Bacalah blog Redhuan Tee untuk faham minda ultra kiasu. Dia Cina Muslim sendiripun rasa tertindas inikan pula kita Melayu rata-rata Islam.
    Nanti jangan bising ye anak tak boleh masuk local u. semua kena hantar universiti cekai kat indonesia. Jangan bising ye orang Melayu tak boleh jadi Yang Dipertuan Majlis Perbandaran, ketua jabatan kerajaan, dekan local U dll sebab itulah tempat orang Melayu cari makan gaji.
    Sokong berpada-pada. Ingat sentiasa 'Walan tardha ankal Yahudu walan Nasara..."
    "tidak sekali kali akan redha Orang Yahudi dan Nasara sehinggalah kamu ikut cara hidup mereka."
    Siapa Teresa Kok? Nga Kor Ming? Ngeh Koo Ham? Hannah Yeoh? Teoh Ni Ching? Nasara Maa.. Lu orang ingat dia mahu ingat sama you?
    Pikirlah orang Melayu. Sampai waktu tu kita tak perlukan Aljuburi lagi pasai dia pun dah jadi mereka. Tak percaya tengoklah pendirian Aljub mengenai pluralisme dan Lina Joy, Ketuanan Rakyat dan hubungannya dengan Yahudi sedunia.
    Pikirlah Orang Melayu yang menjunjung kedaulatan Islam.

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive