Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

09/06/2011

Gambar-gambar Family Hannah Yeoh Yang Celaru Biru. Dakyah Komunis DAP Menghapuskan Bangsa Dalam Proses.

Oleh : HHalem
1- Perkembangan yang amat menarik telah berlaku apabila pasangan ADUN DAP Subang Jaya Hannah Yeoh dan suaminya Ramachandran Muniandy, melahirkan anak perempuan dan diberi nama Shay Adora Ram.


2- Semasa pendaftaran anak baru lahir Hannah telah membuat provokasi dan ingin mendaftar anak beliau sebagai keturunan ‘Anak Malaysia’. Setelah gagal beliau akhirnya telah menulis di borang ruang keturunan sebagai berbangsa ‘China’.

3- Tidak cukup dengan itu beliau akan membuat provokasi seterusnya apabila beliau akan menulis surat kepada PM DS Najib dan JPN sebagai tanda protes.

4- Bukan kah amalan kebiasaan turun temurun orang China ialah mendaftar nama anak dan keturunan mengikut nama bapa?  Didalam kes Hannah ini anak beliau berbunyi macam India (Adora Ram) tetapi berbangsa China. Teringat penulis kepada big boss IJM, Tan Sri Dato' Tan Boon Seng @ Krishnan.

5- Perbuatan Hannah terang terangan merendahkan martabat bangsa suami beliau. Disebabkan Hannah beragama Kristain, keturunan China pendatang dan berkhawin campur; tidak semestinya beliau berhak meletakan dan memaksa nilai-nilai yang beliau anuti supaya diterima seluruh Malaysia oleh semua bangsa. Pada satu ketika terdapat seorang bapa India yang menulis nama anak beliau sebagai “Belum Ada Nama”. Kemudiannya riuh rendah tidak dapat bersekolah. Bukan kah bodoh ini nama nya.

6- Penulis nampak di sini sikap angkuh orang-orang China Komunis DAP yang tamak, pilih bangsa sendiri dan terang-terangan membelakangkan bangsa lain walaupun suami sendiri. Mereka ingin memaksa nilai-nilai kotor mereka terhadap bangsa lain dan membolot segala-galanya. Jika mereka memerintah Malaysia, entah apa lagi nilai-nilai kotor yang akan di budayakan supaya diterima oleh semua bangsa. Hannah Yeoh, baru setahun jagung tetapi telah cuba merombak sistem kebudayaan yang diterima pakai berkurun lamanya.

7- Dengan mengujudkan ‘Anak Malaysia’, jelas selepas beberapa generasi akan datang akan terhapus langsung lain-lain bangsa di Malaysia termasuk Bangsa Melayu. Penulis katakan demikian disebabkan akan terdapat juga golongan Melayu yang celaru dan pekak-buta-bisu (PBB) seperti Pas-Pkr dan mungkin ada juga dari Umno yang berasa bangga meletak keturunan anak sebagai ‘Anak Malaysia’ disebabkan terpengaruh dengan slogan 1Malaysia yang tidak bertempat. Ini satu lagi contoh penghapusan bangsa oleh Komunis DAP yang didalam proses perlaksanan. Mereka adalah bangsa paling busuk hati dan melakukan dakyah secara halus dan secara tidak disedari. Slogan ‘1Malaysia’ sebenarnya banyak membuka ruang yang luas kepada Komunis DAP untuk bertindak.

8- Juga, selepas beberapa generasi akan datang, ia akan menjadi norma kehidupan harian dan budaya dimana mendaftar anak keturunan bangsa ‘Anak Malaysia’ adalah perkara biasa di dalam masyarakat. Seperti lumrah dan norma kehidupan harian yang diterima masyarakat kini iaitu memakan masakan di kedai orang China tanpa babi.

9- DS Najib tidak wajib melayan protes orang yang celaru biru ini yang memaksa nilai-nilai pendatang supaya di budayakan oleh semua bangsa. Ini jawapan Pegawai Komunikasi Korporat JPN Jainisah Mohd Noor.

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) enggan berganjak daripada keputusannya tidak membenarkan  sesiapa didaftar sebagai Anak Malaysia, sebaliknya kelahiran baru harus didaftar mengikut bangsa ibu atau bapa bayi berkenaan.

"Jabatan ini menetapkan bangsa seseorang bayi ditentukan berdasarkan identiti bangsa ibu atau bapanya...Jabatan ini tidak dapat mendaftarkan bangsa atau etnik selain daripada yang sama dengan ibu atau bapa kelahiran berkenaan,"

10-  Kalau nak sangat JPN boleh ujudkan satu lagi petak “Bangsa CinDia” atau “Bangsa CinDiaMaa”


Lain-lain baca menarik oleh YB Zul >
Gambar nenek moyang dan ibu bapa Hannah Yeoh di bawah sekali.

.............................................................
Sumber MalaysiaKini bertarikh 07.06.2011

ADUN gagal daftar bayinya sebagai 'anak Malaysia'

Kuek Ser Kuang Keng
Jun 7, 11
6:12pm

Dalam usaha menolak politik perkauman, seorang ADUN cuba mendaftarkan keturunan anak perempuannya sebagai 'Anak Malaysia' tetapi diberitahu oleh pegawai jabatan pendaftaran, sistem sekarang tidak membenarkannya.

Bayi berusia enam hari yang diberikan nama Shay Adora Ram, hampir menjadi 'anak Malaysia' pertama yang didaftarkan oleh pasangan ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan suaminya Ramachandran Muniandy.

Pasangan ibu bapa itu ke ibu pejabat Jabatan Pendaftaran Negara di Putrajaya hari ini bagi mendaftarkan kelahiran Shay.

"Kami diberikan borang untuk diisi. Jadi kami letak 'anak Malaysia' di ruangan 'bangsa' tetapi seorang pegawai berkata bangsa mestilah didefinisikan mengikut keturunan ibu bapa mereka, iaitu Cina atau India,” kata Yeoh (kanan) kepada Malaysiakini ketika dihubungi hari ini.

"Kami jawap anak perempuan kami bukan Cina ataupun India.”

Yeoh kemudiannya memilih untuk membiarkan ruangan itu kosong tetapi ini juga ditolak oleh pegawai berkenaan.

"Mereka berkata tiada peruntukan bagi mengosongkan ruangan itu. Sistem sedia ada tidak boleh mendaftarkan anak kami. Kami mesti memilih mana-mana satu bangsa,” kata ADUN DAP itu sambil menambah kategori 'lain-lain' juga tidak dibenarkan dipilih olehnya.

Pasangan yang kecewa itu kemudian memutuskan untuk menangguhkan pendaftaran anak mereka tetapi diberitahu tindakan berkenaan akan mengusutkan lagi keadaan dan mungkin menjejaskan anak itu, umpamanya apabila mendapatkan rawatan perubatan dan perkara lain.

Oleh kerana bagi menjamin kepentingan anak mereka, pasangan itu mendaftarkan Shay sebagai berbangsa Cina buat masa ini.

"Saya akan menulis kepada perdana menteri dan ketua pengarah jabatan pendaftaran negara untuk membuat rayuan”

"Sistem mendaftarkan rakyat mesti mencerminkan apa yang dilaungkan oleh perdana menteri setiap hari,” kata Yeoh.


..........................................
Sumber gambar dari The Nut Graph









Comments / Pandangan Melalui Facebook

13 comments:

  1. Si Hannah ni sebenarnya confuse. Dia tak pasti sapa buntingkan dia. Silap-silap beso budak tu muka iras-iras Hj......
    Tu yang nak letak keturunan Malaysia tu.

    ReplyDelete
  2. dia malu anak dia anak keling!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan biadap setan...mmg ngko penghancur negara...racist

      Delete
    2. Ini imej sebagai muslim ke?.. nabi ajar ko hina bangsa ke?..

      Delete
  3. boh pariah pun ok

    ReplyDelete
  4. Mungkinkah kempen mengangkang pada kaum lain telah dimulakan untuk mencaca-rumbakan rakyat? Dulu isu YB bogel dengan Melayu. Sekarang ni YB juga dengan India. Lepas ini pula, siapa yang seterusnya? Sikh? meraung nanti. hehehehe

    ReplyDelete
  5. Assalam Bro

    Cina tongsan rupanya... bagi dia tongkang balik china

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diam gemok dah perut buncit macam orang utan.celaka ko.

      Delete
  6. Check with the article of birth registration and JPN , before making criticisms , those who criticize are a 'pack' of confused people. Pardon my language ,as these are uncalled for.

    ReplyDelete
  7. fitnah jer...patut tak maju maju...tuhan pun tak suka

    ReplyDelete
  8. Kenapalah Anwar lantik Hannah Yeoh jadi memteri sukan???!!! Bilalah Malaysia kena bala

    ReplyDelete
  9. Kenapalah Anwar lantik Hannah Yeoh jadi menteri sukan???!!! Bilalah Malaysia kena bala

    Reply

    ReplyDelete
  10. Bilalah Malaysia kena laknat
    Bilalah Malaysia kena bala

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive