Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

29/07/2011

Pak Samad Menyeru Supaya Najib Di Serbu. Biar Betul Orang Tua Ni !

Oleh : HHalem.

1- Pak Samad terang-terang menyaran supaya anak muda Malaysia menyerbu dan sampaikan memo kepada DS Najib dimana sahaja Najib berada.

“Jika suasana demokrasi negara tetap juga tidak berubah, saya sendiri menyarankan agar di mana sahaja Najib pergi, mesti ada sekumpulan anak muda yang berusaha hampiri dan sampaikan memo kepadanya,”

“Saya tidak faham seorang perdana menteri yang mengatakan 1Malaysia dan Rakyat Didahulukan, nampaknya secara praktis tidak mengamalkannya”
- Harakah

2- Pak Samad seorang Tokoh Sastrawan Negara tidak mengajar anak-anak muda generasi sekarang supaya tertib, mengikut protokol dan saluran sepatutnya untuk menyuarakan pendapat mereka.

3- Dengan berbuat demikian, iaitu menyerbu sesuka hati, lambat laun akan mengalami kecederaan atau tertembak kerana disangkakan pengacau dan menganas. 

4- Perkara serbu menyerbu ini dibuat semata-mata untuk menarik perhatian kepada diri sendiri dan menimbulkan kekecohan.

5- Apa salahnya disuarakan melalui Facebook, Twiter dan sebagai yang kepunyaan DS Najib. Hantar lah beribu-ribu memo sekali pun, tidak akan ada yang cedera.

Menyerbu pemimpin ini adalah satu fenomina baru dimulakan oleh Pkr.
Comments / Pandangan Melalui Facebook

18 comments:

  1. SALAM,
    INIKAH SIFAT DAN SIKAP SEORANG SASTERAWAN NEGARA ! SAYA TIDAK LAGI MENGIKTIRAFNYA ! MOGA ALLAH MENUNJUKKAN JALAN KEBENARAN KPD BELIAU !

    ReplyDelete
  2. Nak bagi memo ke mamu ke tengokla jawatan seseorang. Kalau yang mengantar tu bersenjata dan mempunyai niat buruk bukan kah ini suatu perbuatan jenayah. Tak boleh fikir ke pihak berwajib memmpunyai tanggungjawap menjaga keselamatan kepala negara. Cubalah kat amerika , Indonesia cara begini tengok apa akan jadi. Kata orang pandai tidak boleh diajar, bodoh tidak boleh ditegur.

    ReplyDelete
  3. sebenarnya orang tua ini ketandusan SEX

    ReplyDelete
  4. HH , Papa Gomo dan kawan blogger saudara, jangan marah. Kenapa defensif.Banyak sangat merengek. Mereka ada pendirian, biarkan.Bersuara hak semua orang.

    Tapi mereka yang sayang negara ini, pertahankan suara rakyat majoriti yang berhak mengundi. Dan mereka telah mengundi dan memberi hak kepada kerajaan sekarang bawah PM memerintah. Pertahankan dengan penggiat NGO, dan parti politik yang menolak cubaan rampas kuasa ini berlarutan.

    Bertindak. Lakukan apa saja yang mereka lakukan pada PM dan kerjaaan. Mereka tuntut bersih kita juga patut banjiri PJ, dewan DUN shah alam dan ibu pejabat mereka dengan panggilan untuk kerajaan bersih di selangor, pulau pinang dan kelantan.
    Kita juga patut kongsi pengalaman mereka kacau PM . Serbu setiap pemimpin mereka dalam acara mereka dan beri memorandum. Serbu juga Pak Samad takkan nak diam saja dia dah dapat berjuta dari kerajaan melaka tapi kantoi.

    BIAR ADIL

    ReplyDelete
  5. kpd biar adil,

    biarpun pm hak rakyat, itu bukannya cara yang betul dan beradab nak menyerahkan memo kpd PM. Katakan penyerbu itu sememangnya bersenjata dan berniat menyerang PM, sapa nak bertanggungjawab, kadang2 berfikirlah sikit, taraf pemimpin ni hendaklah dijaga juga, bukannya jadi target serbuan macam filemstar ke atau superstar ke nak mintak autograf atau sampaikan surat peminat ..keselamatan diri pemimpin itulah paling utama...baru adil.

    ReplyDelete
  6. Tak kisah le harapkan jangut dan rambut aje panjang tapi akal sangat pendik walau diberi sasterawan negara. Kalau aku jumpa orang tua ni aku lempang sepuluh kali...

    ReplyDelete
  7. anom 1531. jangan kata gitu dia tu kubur kata mari rumah kata pergi.dia dah nyayok kesian dia pak samad. kalau wayang kulit samad ni ibarat seorang yang pengecut tapi mengaku jadi hero.

    ReplyDelete
  8. Anon 15:03:-)

    Pak Samad ketandusan sex?.
    Ishhh jangan ngarut-ngarut :-)

    Kan ari tu, kehulu-kehilir dgn Ambiga.
    PakSamad dah bau peluh Ambiga, macam kambing jantan gituuuu.

    Pak Samad kerinduan berbicara, semua orang tua-tua gitu. Pak Samad harus berblog.

    ReplyDelete
  9. Apa kata kita serbu orang tua ni. Kita tangkap kita cukur misai, janggut dan trim rambutnya. Mesti macho punya. Dia ni kalau dipotong janggut dan misai terus jadi bodoh macam kucing kena potong misainya.

    ReplyDelete
  10. baik suruh je pempin2 pembangkang brsuara dan serahkan memo masa di Parlimen. wakil2 pembangkang ni patung ke?

    Usahlah libatkan org2 awam..kalau apa2 terjadi yakni keburukan pada org2 awam yg sahut seruannya..apakah Bersih atau pak samad nak bertanggungjawab!!

    ReplyDelete
  11. Tuan Biar Adil:-)

    Kita tidak pernah marah.
    Cuma kekadang bila berblog ni, suara kita tertinggi sikit. Itu yg saudara nampak marah:-)

    Cadangan saudara,
    depa serang, kita serang.
    Depa tuntut bersih, kita tuntut Patriot.

    Serbu wakil depa. serbu Guan Eng.
    Serbu Pak Samad, Serbu Pok Nick, serbu Hadi.

    Kenapa kita tak buat?

    Itu lah sebabnya kita berbeza dgn depa.
    Kita lebih sopan, depa lebih primitif macam lanun.

    Lagi pun polis nanti konpius, tak terkawal.
    Last-last semua Pas-Pkr-Dap mati kena serbu sbb tidak ada sapa yg nak jaga.

    Daripada menang besar, kita perang besar sesama sendiri.

    Nampak gaya budaya serang serbu Pkr telah menyerap dlm fikiran saudara:-)

    Jangan marah saudara Biar Adil;-)

    OH..ada lagi satu, tertinggal.

    Memang bersuara hak semua orang.

    Pernah kah saudara dengar, 'buat sesuatu itu biar bertempat'

    Maka bebas bersuara harus juga lah bertempat.

    Makan bertempat kan..:-)

    Minum bertempat kan..:-)

    Berak pun bertempat kan ...:-)

    Nak bercengkerama pun bertempat kan...:-)

    Apa lagi, yang bertempat saudara boleh fikir.

    Jadi gi serbu orang berjalan-jalan tu apa hal nya. Tak bertempat kan.

    Jadi nak serbu Najib, tempatnya di mana?

    Padang bola Bro.

    Ajak Najib main bola, kemudian kita serbu dia ramai-ramai. Biar kita lanyak dia di padang bola.

    TQ . saudara Biar Adil.

    saya cukup hargai pandangan saudara.

    ReplyDelete
  12. Ini satu lagi orang tua puki mak. Tak sesuai langsung nak di panggil Pak Samad. Harap janggut aja panjang pikik masuk longkang pendek nak mampus. Kerja sastera dia pun entah apa. Kalau NST dan DBP tak angkat sebagai manusia sasterawan, hasil kerja penulisannya sesuai untuk buat kertas taik.....mahu hidup glamor...buat mogok seni...simpan janggut panjang...satu waktu kerana DBP Cawangan Sarawak dan Kerajaan Negeri Sarawak angkat dia tinggi-tinggi entah untuk apa, dia buat perjalanan keseluruh pelusuk negeri Sarawak konon untuk buat bahan penulisan. Yang lahir kemudian sebuah tulisan yang entah apa yang nak dinamakan....cerita karton pun masih ada standardnya. Orang tua ini sering buat alasan kalau dibawa ke masjid....saya musafir....msifair puki mak.

    ReplyDelete
  13. Salam HH,
    Mohon bantuan. Sekiranya ada pengetahuan bagaimana nak atasi masalah posting tak update kat blogroll,please e-mail saya. Dah 3 hari problem. Macam-macam ikhtiar dah buat. Sampai ada posting yang saya buang balik.

    ReplyDelete
  14. Tuan TS:-)

    Kawan pun bukan ahli.

    Ini masalah yg ramai kawan-kawan hot dulu kat Ana.

    Sebab kita baru belajar, jadi posting bercelaru.
    Depa kata kita buat posting dua kali.
    Terus depa buang link kita. Depa dah terer. Kita baru belajar.

    Try ni, Bro. tapi x jamin.

    Masuk Setting,
    gi Formatting,
    gi Time Zone,
    masukkan (GMT + 8.00 Kuala Lumpur)

    makna nya setting time ikut KL,

    Greenich Meridien Time + 8 jam = KL.

    lain-lain tu dia gi jam India, Pakistan, Arab:-)

    Try Bro,
    tak jadi kita try lagi.
    Kawan2 lain mungkin mahir lagi.

    ReplyDelete
  15. " Pak Samad Menyeru Supaya Najib Di Serbu. Biar Betul Orang Tua Ni !"

    Quote : " An eye for an eye , will make the whole world blind " Mathatma Ghandi.

    What has Anuwar Ibrahim the Anugerah Tuhan has successfully done is PLANTING THE SEED OF HATRED TOWARDS ANY LEADERS OF BARISAN NASIONAL.

    Ini adalah specialist Anuwar Ibrahim. Anak muda Bangsa Melayu telah berjaya beliau brainwash untuk berani melawan, tiada perasaan malu, tiada perasaan hormat dan tiada perasaaan buat dan akibat.

    Kita mempunyai generasi yang bakal memimpin yang kabur dan layu. Tidak nampak jalan akan keselamatan Bangsa sendiri yang sedikit demi sedikit telah di robek-robek oleh bangsa asing.

    Fitnah, kepalsuan, perancangan yang strategik untuk menipu serta budaya megah sudah mula merasuk bangsa melayu.


    Kasihan sungguh. kepakaran bangsa Melayu yang boleh digunakan untuk membangunkan melayu tersasar untuk memperjuangkan kebenaran kepala Alat Kelamin Anugerah Tuhan yang tidak mengenal lubang jantan atau betina, bahagian hadapan , tepi atau belakang.

    Buta, pekak, tuli dan kematu pada segala fikiran Bangsa Melayu yang telah dipergunakan dengan sia-sia oleh Anuwar the anugerah tuhan demi kepentingan politik.

    Sudah sampai masanya kumpulan Anti Al-Jub, menghantar Batu Nesan, Kain kapan dan Keranda dengan nama Anugerah Tuhan ke Pejabat, Rumah, majlis-majlis yang beliau hadiri.

    Kita boleh hantar melalui DHL atau Fedex.

    Segala yang berdekatan dengan Anuwar - jika kita amati lihat dan kaji sedutan You Tube adalah penuh dengan PENIPUAN.


    Gelombang Anti-Al Jub hendaklah di teruskan demi bangsa dan negara dari tergadai oleh seorang pemimpin yang mengunakan kepala Alat kelamin untuk menerajui negara.


    ARK2

    ReplyDelete
  16. HHalem, itu lah beza penyokong pakatan R dan anwar dan penyokong UMNO Bn dan Najib. Mereka komited dan berani hingga berlagak fanatik. Itu gerak perang saraf hari ni. Tapi penyokong Bn dan datuk najib biasa biasa, selesa dan tak ada impak, suam suam gitu.
    sebab iyu yang berani akan menang bukan sebab mereka betul. Yang suam suam takut takut akan kalah walaupun mereka betul.

    BIAR ADIL

    ReplyDelete
  17. Tuan ARK2:-)

    Don't tell me you are all the way from Franklin, Tennessee, USA.
    Bloody hell, that far.
    Somewhere Cleveland there:-)

    Or r u somewhere in their KL branch here.

    ReplyDelete
  18. Tuan Biar Adil:-)

    Cukup-cukup menarik konsep saudara.
    Mungkin boleh di aplikasikan satu hari nanti apabila kita menjadi pembangkang.

    Sebagai negara-wan dan pemerintah-wan, saudara betui jika dikatakan kita suam-suam kuku gituuu.

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive