Multiple Pages

27/12/2010

Sah Najib meng-kambing-hitam-kan Yusof Noor

Satu lagi Publicity Blunder oleh DS Najib.
Dengan pengesahan berita Bernama (Rujuk 1) mengenai perlantikan Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad mengantikan Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor telah mengesahkan pandangan penulis tentang pergolokan yang berlaku di dalam Felda sekarang yang telah berlarutan kesekian lama.


Krisis demi krisis yang berlaku di dalam Felda yang dibangkitkan oleh parti Komunis DAP dan orang-orang Felda sendiri telah membuat DS Najib mengambil pendekatan mengantikan TS Yusof  Noor. Ini memberi persepsi seolah-olah TS Yusof tidak menjalankan tugas dan menyebabkan huru-hara.

DS Najib yang gemar mencapuri urusan Felda kerana beliau ingin melakukan lebih baik lagi hasil tinggalan ayahnya, akhirnya keletihan selepas beliau memerangi musuh sendirian dengan Yusof  Noor diam seribu bahasa di belakang tabir.

Mengelar pengkritik-pengkritik Felda sebagai “pengkianat negara” atau “traitor” adalah terangan-terangan menunjukan kelemaham dan publicity blunder oleh DS Najib.

Jalan yang mudah ialah membuang / mengantikan Yusof Noor untuk menutup kelemahan.

Baca mengenai lain-lain Publicity Blunder oleh DS Najib dan kritikan terbuka oleh pembelot negara Dr Tan Kee Kwong, setelah beliau mengetahui ada berbillion-billion di dalam Felda, (Rujuk 2).

Adakah bermakna krisis Felda akan berhenti selepas ini?


No comments:

Post a Comment