Multiple Pages

21/02/2011

Mahfuz Samdol Mengaku Kalah – Awal-awal Memberi Alasan Kenapa Pas Kalah Di Merlimau dan Kerdau



Mahfuz at his best – Gapping mouth - Mulut Terbuka

Harakah Daily 20 Feb 2011  :- Mahfuz yang juga ahli Parlimen Pokok Sena turut mendakwa Umno BN mahu PRK Merlimau dan Kerdau diadakan serentak kerana enggan berhadapan dengan asakan Pakatan Rakyat seperti siri PRK sebelum ini.

Umno BN dalam setiap PRK, katanya terpaksa menghabiskan wang yang banyak untuk menawan hati pengundi bagi bersaing dengan Pakatan yang menurunkan kekuatan jentera dari seluruh negara.


1 – Daripada kenyataan di atas pada mulanya Mahfuz merasakan Pakatan Rakyat amat kuat, dek kerana takutkan asakan dan kekuatan jentera Pakatan Rakyat dari seluruh negera, maka UMNO (bukannya SPR!) mahukan PRK Merlimau dan Kerdau diadakan serentak,

2 - Kemudian Mahfuz memberi alasan yang UMNO BN menghabiskan wang yang banyak untuk menawan hati pengundi.

3 – Nampak gayanya awal-awal lagi Mahfuz Pas dah mengaku kalah di Merlimau dan Kerdau, dan telah membuat lapuran awalan post mortem kenapa mereka telah kalah di kedua-dua tempat pilihanraya tersebut.

4 – Oleh itu Mahfuz bolehlah memohon kepada UMNO BN (bukannya SPR!) supaya mengadakan pilihanraya PRU 13 nanti secara satu persatu disetiap kerusi Parlimen dan juga disetiap kerusi Dewan Undangan Negeri supaya mudah Pakatan Rakyat membuat asakan di setiap kawasan dengan jentera mereka yang teramat kuat itu. Mahfuz Samdol !

5 – Mahfuz dan seluruh penganut PAS (perkataan penganut dipinjam dari Tuan Kota Sarang Semut) memang mengetahui bahawa Merlimau dan Kerdau adalah kubu kuat UMNO BN dan PAS memang tiada harapan langsung untuk menang. Ini pengakuan dari mulut Mahfuz sendiri. Awal-awal dah mengaku kalah.

"Jabatan pilihan raya pusat dan negeri (PAS) perlu kenal pasti kenapa setiap negeri yang ditugaskan di setiap peti undi tak dapat nak meningkat akan lonjakan undi," katanya.

6 – UMNO BN amat simpati dengan PAS kerana di perintah oleh ramai si Samdol Samdol.

7 – Di manakah pakar-pakar dan member-member se Bontot (Anwar Banduan) dan juga member satu Komunis yang beriya-iya bekerjasama dengan PAS. Sekali lagi PAS dibiar bersendirian untuk menentang UMNO. Selepas kekalahan di Merlimau dan di Kerdau maka amat ketaralah kelemahan PAS dimata Komunis DAP dan PKR. Inilah cara dan alasan untuk memperkudakan PAS kerana tiada taring.

No comments:

Post a Comment