Multiple Pages

02/08/2011

DAP Penang Bergadoh Sakan. Berebut-rebut Rumah Murah. Melayu Ada Peluang Ka?

Oleh : HHalem.

1- Ahli Jawatankuasa Pusat DAP, yang juga Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi akan diambil tindakan jika didapati bersalah apabila Jawatankuasa Disiplin DAP memanggil beliau membela diri pada Jumaat ini 5 July, jam 4 petang.

2- Kesalahan beliau ialah meminta seorang ahli Exco Pulau Pinang, Wong Hon Wai meletak jawatan.

"Kami telah memanggil beliau untuk tampil dalam perbicaraan bagi menjelaskan tindakannya. Kami ingin tahu kenapa beliau memilih menggunakan media untuk menyuarakan kritikannya. Jawatankuasa Disiplin akan melihat perkara ini, mencari kebenaran mengenai hal ini,”
-         Pengerusi Jawatankuasa Disiplin DAP, Tan Kok Wai, ketika dihubungi Bernama.

3- Kata nya DAP memperjuangkan hak asasi dan kebebasan bersuara untuk semua rakyat, tidak kira dimana dan tempatnya. Tahu pula pihak DAP apabila kena batang hidong sendiri sudah gelabah. Pertikaman lidah yang tidak bertempat akan menjurus kepada keadaan tidak terkawal.

4- Tahu pula DAP bahawa menyuarakan sesuatu itu biar bertempat, masa, media dan procedure yang telah ditetapkan. Jika sudah menjadi pemerintah mesti lah ada saloran untuk menyuarakan pendapat, dan bukan nya ‘kebebasan-mutlak-bertempat’ seperti yang dinikmati oleh blogger jalanan sekarang.

5- Kalau dah China bergadoh dan berebut rumah murah, Melayu ada peluang ka?

Kes Pergadohan
Kes pergadohan senarai nama 178 individu yang memohon untuk membeli rumah murah di Penang. Berapa nama Melayu?

Wong Hon Wai – EXCO Town and Country Planning, Housing and Arts Committee .

Jeff Ooi – Chief of Staff kepada Penang Chief Minister Lim Guan Eng.

No comments:

Post a Comment