Multiple Pages

01/12/2011

Pemuda PAS Buat Lapuran Polis Terhadap Muhyiddin. Mereka Gentar Dan Panik Dengan Muhyiddin.


Oleh: HHalem.
Mengigil-gigil Muhyiddin Kerana Boleh Di Tangkap Atas Akta Menghasut.

1- Rupa-rupanya ucapan TS Muhyiddin Yassin (MY) semalam di PAU 2011, amat berkesan dan menyerap masuk didalam jiwa pemuda-pemuda PAS, sehingga mereka lari bertempiaran dan membaca dengan kusyuk sekali segala teks halus ucapan MY dan memberi komen masing-masing. Video dan teks ucapan MY boleh didapati disini >

Kita sangkakan selama ini segala ucapan pemimpin Umno, tidak diendahkan oleh semua penganut PAS. Malahan mereka tidak dengar dan tidak ambik pusing disebabkan kebencian terhadap Umno. Rupa-rupanya tidak.

Ini salah satu komen dari Mohd Sany Hamzan iaitu Pengarah Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia.

“Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia berpendapat bahawa cabaran Timbalan Perdana Menteri kepada para Puteri, Pemuda dan Wanita Umno untuk menjadi mujahid dan mujahidah yang akan berjihad untuk mempertahankan bangsa Melayu di dalam Pilihanraya Umum yang akan datang adalah sebuah lelucon yang amat menggelikan hati,”
-      Mohd Sany
Muka Samdol Jelas Terpampang.

2- Bukan setakat itu sahaja, malah arahan telah diberi kepada semua pemuda PAS dipelusuk tanahair supaya membaca, mengkaji dengan terperinci segala teks ucapan MY, yang pertama sekalinya PAS menganggap ia  menggelikan hati. Ini adalah satu perkembangan positif supaya anak-anak muda PAS menghayati segala ucapan teks pemimpin Umno.

Jika mereka terjumpa didalam teks ucapan MY dan Ketua Penerangan Umno, mereka diajar supaya membuat lapuran polis, khusus kepada kenyataan yang bersifat menghasut dan menimbulkan kebencian orang Melayu untuk terhadap orang-orang non-Melayu dan non-Islam.

Jika berjaya mencari dan menganalisa boleh lah mereka pergi merayu dan membuat lapuran kepada balai polis yang mereka anggap selama ini tidak boleh dipercayai dan merupakan ejen Umno dan kerajaan.

Pemuda-pemuda PAS telah diajar supaya menjadi Samdol dari kecik sehingga ke tua.

Baca terus dari penyebar dan tempat segala Samdol-Samdol PAS di kumpul di sini >

7 comments:

  1. Polis2 maysia banyak lagi kerja2 yg perlu d selesaikn.Buang masa jer nak layan krenah2 mudamudi pas ni.Perghhhhhh...

    wawa

    ReplyDelete
  2. Pas akan nampak lebih kredibel kalau membuat laporan polis terhadap Nga Kor Meng (Dap).

    Kalau tidak Pas akan nampak seumpama balaci Dap semata-mata.

    ReplyDelete
  3. Sejak bila Pas jadi pembela bukan Melayu? Bukankah pas kata nak ambil alih posisi Umnu sebagai pembela Melayu? Percayakah bukan Melayu bahawa Pas benar-benar ikhlas membela mereka?

    ReplyDelete
  4. Kalau dulu mujahid dan mujahidah sinonim dengan Pas tetapi semua itu telah hilang apabila Pas membentuk pakatan dalam PR.

    Ini menunjukkan sesiapa saja boleh berubah daripada positif kepada negatif dan sebaliknya atau daripada bukan mujahid kepada mujahid!

    Dalam konteks ini Pas tak perlu jeles kerana perkataan berkenaan bukanlah hak milik mutlak mereka semata-mata.

    ReplyDelete
  5. Assalam Bro

    Apa-apa pun UMNO tetap perjuangkan orang Melayu... Nak harap samdol PAS..? dah kalau perangai lebih teruk dari bukan Islam buat apa... Carilah ayat2 mana yang menghasut orang Melayu bencikan kaum lain... Kalau baca dalam bahasa Malaysia nak diterjemahkan dalam bahasa arab mesti lain bunyinya... Maklumlah merekakan lebih Islamik dari orang lain... tulah suruh sekolah pergi merusuh... ayat bahasa Malaysia pun tak faham... Apa dia Negara berkebajikan ala PAS samdol? Mesti tak jawab punya...

    ReplyDelete
  6. Baru depa tau, penangan TPM, semasa pilihanraya kecil diKelantan yang lalu, Pok Nik Kerap kali, mati langkah & terkedu dengan pukulan ucapan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    ReplyDelete
  7. As-Salam Tuan Hhalem,

    Ini mengigatkan saya akan Tagline KFC...
    " KESAMDOLAN SEHINGGA MENJILAT JARI."

    Sunggoh syahdu gerak balas PAS. Kesian sunggoh fahaman taksub Aljubs.


    ARK2

    ReplyDelete