Multiple Pages

21/02/2012

Marah Kata "Miskin"..FB Pok Nick Berjaya Memperbodohkan Pengikut PAS.


Oleh: HHalem.

Ramai rakyat Kelantan dan pengikut PAS marah dengan DS Najib kerana menyebut Negeri Kelantan jatuh tempat paling miskin di Malaysia berdasarkan perangkaan, sehingga mengalahi Sabah dan Serawak.

Pelbagai teori dan alasan untuk menafikannya. Antaranya sehingga menyebut Najib mengambil Wang Ihsan minyak berjuta-juta hak milik Kelantan, tanpa disedari mereka juga mengakui yang Kelantan memang miskin.

Lihat kenyataan dungu pompuan-pompuan PAS dibawah.

“Ketua Dewan Muslimat PAS Negeri Kelantan, Siti Zailah Mohd Yusof, juga berkata kenyataan memuji Sabah kerana ingin ‘membodek’ rakyat di negeri itu dengan fakta yang merapu” – Harakah>


Penafian dan tunjuk bukti terbaru yang Kelantan bukanlah termiskin seperti yang disangkakan ialah dengan mempamirkan billboard indah yang terdapat di Kelantan, didalam FB Pok Nick.

Ramai cerdik pandai-cerdik pantai PAS termakan tipuan dengan gambar billboard tersebut. Lihat setakat ini betapa ramai yang memberi komen tanda setuju.

Ramai juga yang gagal memahami dan menerima hakikat bahawa kadar ‘taraf kemiskinan’ adalah perbandingan dan relatif.


Kita tunggu perangkaan terkini Jabatan Statistik samada Najib menyebut benda yang betul yang Negeri Kelantan jatuh tercorot termiskin mengalahkan Sabah Serawak. Anda boleh selongkar pelbagai angka-angka di sini jika berminat >.

Sementara itu, kita lihat perangkaan Kelantan Gross Domestic Product (GDP) dibawah yang boleh diterjemah bahawa secara relatifnya Kelantan adalah negeri yang tercorot sekali.

Ada satu lagi ! Diwaktu yang sama, Pok Nick akui Negeri Kelantan banyak orang-orang miskin dengan diolah bahawa Kelantan tempat orang miskin datang untuk berlindung. Kalau tidak Samdol, apa kita panggil seperti ini !


No comments:

Post a Comment