Multiple Pages

16/05/2012

Guan Eng Menghina Maruah Tunku Aziz Dengan Merasuah RM50,000.


Oleh: HHalem.
Jika rasa terhina dan terasa di rasuah, laporan segera perlu dibuat.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, terkini menyelar kebiadaban Lim Guan Eng dan sebaliknya mempercayai Lim Kit Siang,iaitu bapa Guan Eng.

Guan Eng dianggap biadab dan kurang ajar oleh Tunku Aziz kerana Guan Eng cuba memujuk beliau menyertai DAP semula dengan menyogok dengan pelbagai rasuah dan umpan.

“Saya tidak tahu samada ia sebagai tindakan belas kasihan atau sebagai ganti rugi kerana saya kehilangan jawatan Senator. Dia (Guan Eng) menawarkan saya sebagai Fellow Kanan di Institute Penang dengan umpan perjalanan yang sungguh menarik dan tidak terbatas” - Tunku Aziz

“Kemudian kemarin, Zairil Khir Johari (setiausaha politik Guan Eng) menalipon saya dan mengulangi tawaran tersebut, kali ini disertakan Rm50,000 sebagai tambahan” - Tunku


Sudah tentu Tunku Aziz naik berang dan menganggap perbuatan Guan Eng cukup biadap dan memalukan beliau dan dianggap sebagai orang Melayu yang mudah diberi rasuah.

“Saya menggangap ia satu perbuatan yang cukup hina. Ia datang dari seorang yang tiada tahu langsung nilai menghormati. Adakah beliau menganggap saya seperti boleh dibeli dengan wang ringgit? – Tunku Aziz menganggap ia satu cubaan merasuah beliau.

“Dia ini (Guan Eng) tidak ada langsung nilai diri. Saya berfikir ia adalah biadap. Ini yang sebenarnya membuat saya mengumumkan untuk berhenti dari DAP. Saya tidak akan bekerja dengan orang seperti ini” - Tunku.

Guan Eng Anggap Melayu Mudah Di Beli & Di Rasuah.
Ini kah kerajaan Pakatan yang bersih dari Rasuah.

Tunku Aziz, bekas Penasihat Bank Negara dan bekas penasihat khas kepada Setiausaha Agong Bangsa-Bangsa Bersatu, Kofi Annan (2006-2007), telah mencemar nama beliau sendiri dan beliau terasa kehilangan maruah apabila membuat keputusan berjinak-jinak dengan politik DAP.

Jika Tunku Aziz masih lagi mempunyai dignity dan decency, beliau harus bersyukur dengan membantu pentadbiran DS Najib dan kerajaan yang telah banyak berjasa kepada beliau.

Jika Tunku Aziz masih lagi bermaruah, masih lagi ada nilai diri seperti yang dikatakan beliau, maka beliau perlu segera membuat laporan polis untuk disiasat jika beliau benar-benar rasa Guan Eng telah merasuah beliau.


Terdapat terjemahan bebas dari MalaysianDigest >

4 comments:

  1. 50k tu lebih baik gunakan utk wt sebiji rmh kos rendah di penang...

    ReplyDelete
  2. ...
    ..
    .
    RM50k...ha ha ha...
    Ramas nenen pun bayar saguhati lebih dari itu.
    DAP dah mula hancur dah nak lingkup!
    .
    ..
    ...

    ReplyDelete
  3. Adakah rm 50k nilai Tunku Aziz dimata guan eng.berok2 mahaseswel boleh la bagi banyak tu lu ingat semua orang lu boleh beli ke?

    ReplyDelete
  4. Tu je nilai Tunku Aziz -lebih murah nilainya dari tetek 200 ribu.

    ReplyDelete