Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

07/08/2011

Video: Hadi Sungguh Mengewakan. Keputusan Di Pengaruhi Bayang DAP.

Oleh : HHalem.
1- Mengenai isu memasuki (kita disajikan dengan perkataan serbuan) Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) oleh Jabatan Agama Islam Selangor hasil dari maklumat orangramai bahawa terdapat 12 orang Melayu yang dipercayai dipesongkan oleh pihak gereja, maka Pas hari ini telah membuat keputusan untuk menemui kedua-dua pihak Jabatan Agama Islam (JAIS) dan pihak Gereja Methodist.

2- Dr Asri > dan ramai lagi yang memblogging bahawa ia adalah punca ketidak-kecekapan Jabatan Agama Islam mengagih-agihkan wang zakat kepada mereka yang terpesong dan tertarik kepada kepercayaan Kristian.  

3- Seperti yang dikomen oleh seorang pengomen diblog ini bahawa isu utama disini ialah bukan wang zakat yang dituduh sebagai punca kesalahan, tetapi isu utama yang sebenar ialah pihak gereja Kristian merasuk, membujuk, membelai, mengumpan dengan wang dan mengambil kesempatan keatas kesempitan orang Islam terutama perempuan yang menyara keluarga.  Itu lah isu utama yang harus disiasat, bukan nya bagaimana wang zakat diagihkan. Itu tajuk lain samasekali.

4- Kita cukup risau akan keputusan Pas dimana ia lebih dibayangi oleh Dap. Haji Hadi berkata;

"Kita tak boleh dengar penjelasan daripada Dr Hasan sahaja...kena berlaku adil,"

5- Keputusan yang dibuat oleh pemimpin Pas yang terang-terang menganggu tugas penjawat awam, amat lah mengecewakan. Bayangkan jika anda sebagai ketua dan keputusan anda dipertikaikan dan tidak dipercayai oleh bos. Ia cukup melemahkan semangat dan seolah-olah anda yang salah. Itu lah sebabnya jika pembaca ingin mengetahui bahawa salah satu sebab mengapa mereka malas hendak pro-aktif dan mengambil sikap acuh tak acuh, terutama dalam bidang penguatkuasaan.  

Biar mampus! Cukup bulan aku dapat gaji buta! Keputusan Pas terang-terang codong kearah politik. Dan kita sudah tahu apa jawapan kesudahannya.

4- Ramai yang bertanya apa kah bukti pesongan telah dibuat?  Ia adalah hasil maklumat orang ramai dan pengakuan salah seorang daripada 12 orang yang dipanggil kepejabat Agama. Salah seorang mangsa ialah seperti di ceritakan oleh Berita Harian Online. Ramai lagi akan mengaku jika diberi peluang.
...........................
SEREMBAN: Seorang lagi mangsa mendedahkan bagaimana dia dipujuk secara berterusan untuk mendekati gereja walaupun selepas membuat keputusan untuk tidak lagi menerima bantuan kewangan yang dihulurkan gereja terbabit di Rahang, dekat sini sejak Disember lalu.

Wanita yang ingin dikenali sebagai Nur, 40, berkata pada mulanya dia sanggup menerima bantuan yang dihulurkan gereja terbabit bagi memastikan empat anak perempuannya berusia lima hingga 12 tahun meneruskan kehidupan, selepas gagal mendapat bantuan berterusan daripada Baitulmal.

Katanya, pada mulanya dia berat hati tetapi selepas memikirkan nasib anak-anak yang masih bersekolah, dia menerima bantuan dihulurkan dalam bentuk makanan keperluan harian setiap bulan sejak April tahun lalu.

“Setiap bulan pihak gereja itu akan telefon dua hingga tiga kali untuk bertanyakan khabar. Mereka juga tidak lupa bertanyakan masalah dihadapi”

“Mereka turut menawarkan supaya saya dan anak-anak tinggal di asrama yang disediakan di pusat ibadah itu dan sanggup menanggung segala keperluan kami anak beranak termasuk keperluan persekolahan tapi saya menolak.”

“Bagaimanapun, sejak Januari lalu, saya turut menolak semua bantuan yang diberikan setiap bulan memandangkan jiran sudah memandang serong,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Ampangan, di sini, semalam.

Nur berkata, sejak berhenti kerja sebagai pembantu akaun pada 2008 akibat masalah kesihatan, antaranya asma yang teruk, darah tinggi dan kencing manis, dia masih perlu mencari rezeki bagi membesarkan anak-anak memandangkan suami lalai memberi nafkah.

Katanya, selain meminta ihsan saudara mara, dia turut menjalankan beberapa pekerjaan seperti membantu rakan menjual makanan kesihatan, makanan segera dan juga buku sekolah tadika.

“Namun sejak pengsan beberapa kali bulan lalu ketika menghantar buku ke sekolah tadika, saya tidak lagi bekerja. Saya cuba mendapatkan bantuan Baitulmal sekali lagi namun mereka memberi pelbagai alasan, antaranya saya pernah mendapat bantuan sebelum ini.”

“Saya mengaku memang pernah dapat bantuan sebelum ini tetapi sekali saja. Kini saya sedang memikirkan sama ada mahu menerima sekali lagi tawaran daripada pusat ibadah itu atau tidak memandangkan mereka kerap telefon bertanyakan khabar dan menawarkan apa saja bantuan yang diperlukan,” katanya.

Comments / Pandangan Melalui Facebook

8 comments:

  1. Apa lagi, mana pejuang negara kebajikan. Pergi le counter offer kat si Nur yang sedang kesempitan tu. Jangan kebajikan hanya untuk laungan sahaja.

    ReplyDelete
  2. Tuan TS:-)

    Korma Pahit macam mana?

    ReplyDelete
  3. Pas dah malap kewibawannya sejak akhir-akhir ini.ini mungkin disebabkan terlalu teruk menghentam BN sejak dahulu kala,,nak tak nak terpaksa lah jadikan hujung-hujung hayat sebagai semutar dan peluru untuk berkuasa,

    Sory bro ini linknya==http://kerisjentayu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Betul saudara HHalem, nampak sangat puak2 ne dipengaruhi olih DAP, ini belum lagi memerintah Malaysia, kalau mereka menang PRU 13 nanti, aku rasa penyebaran Kristian akan lebih rancak lagi, yang akan dimainkan oli DAP kerana ketika itu, ulamak2 yang x bolih pakai sekarang ne, akan terus ditutup mata hati dengan kuasa & wang ringgit melimpah ruah yang akan lebih mengasyikan mereka dari membela Islam.

    ReplyDelete
  5. Salam Tuan ...

    Tokoh agama spt Haji Hadi sememangnya cukup tahu betapa licik approach yg digunakan oleh Christian Missionary utk memurtadkan umat Islam, senjata yg paling utama ialah sogokan kebendaaan ... dan target mereka ialah golongan yg berada dlm kesempitan.

    Tidak perlu utk Haji Haji, Nik Aziz dan Khalid Samad berdolak dalih lagi demi menyatakan kebenaran ... namun atas dasar politik ... kebenaran terpaksa dikunci ... takut nanti terasa pulak sahabat sepersetanan DAP ...

    Selamat bersahur ...

    ReplyDelete
  6. Salam Subuh Tuan Hhalem,

    Episode "12 Budak Hitam" masuk Gereja DUMC adalah isu yg amat menarik ditonton oleh pemerhati politik tanah air. Samada BN, Pakatan Haram, NGO atau ahli akedemik bahagian Sosiologi.

    2. Disini kita mampu melihat House of Bozos dari Parti Ajaran Sesat PAS, keupayaan mengupas, memperbaiki, memperbetulkan, menghalang Dan mengesan Akan apa yang berlaku.

    3. Malangnya isu ini dikuasai makhluk halus iaitu Jembalang Spin. Isu Gereja berubah ke isu Zakat Dan Baitulmal.

    Azlina Johari @ Lina Joy adalah akibat tidak cukup makan kesempitan Wang?

    4. Kerajaan Pakatan Haram di Selangor Ada PAS, PKR Dan Dapig. Berapa ekor Dapig mampu menguasai segala keputusan tertinggi PAS.

    Sepatutnya PAS lanyak habis-habisan mengapa 12 Budak Hitam ini masuk DUMC Atas segala apa yg boleh menyebabkan Keraguan untuk proses memurtadkan.

    Proses Memujuk kpd pertukaran Agama mengambil masa. Tarbiyah dari Gereja merupakan proses Memujuk yg amat halus, sopan namun penuh muslihat.

    Lihat bagaimana Mubaligh Kristian Memujuk rayu Masyarakat Orang Asli dikawasan pendalaman dengan pemberian Brake Kapal, Wang, dll.

    5. Ditakdirkan 10 dari 12 Budak Hitam ini beralih arah Kiblat mereka?
    Bayangkan betapa Gumbiranya AMBIGA. Dan betapa sibuknya YB Zulkifli Nordin.

    Ketika ini siapa nak di persalahkan? Adakah YB Datuk Hassan Ali kerana menentang? Mampukah kita menyalak kepada JAIS kerana menjalankan tugas?

    Bagaimana dengan isu beberapa tahun yg lalu di Bukit Mertajam pelajar perempuan Melayu bertudung labuh memakai rantai yg bersalib?

    Langkah berjaga2 amatlah perlu untuk memastikan Perkara Murtad ini menjadi ancaman kepada Masyarakat Islam Melayu negara!

    6. Dalam keadaan apa kemelut yg di hadapi sejak akhir2 ini adalah tujuan menunggu Akan kejadian mahu negara terperangkap dengan Huru Hara yg di impikan Serta strategy Pemusnah Bangsa Melayu Anuwar Ibrahim. Apabila ini berlaku maka mudahlah laluannya ke Putrajaya.

    Sepatutnya Kerajaan Buat satu Penjara macam Sg Buloh di Putrajaya berhampiran dengan Presint 20 Kawasan Perkuburan. Jikalau Anuwar nak ke Putrajaya, mudah diurus.

    7. Saya amat setuju dengan komentar blog tuan. Gereja. Zakat. Murtad. Baitulmal. Kebajikan. Ini Ada isu lain lain. Jangan dicampuradukan.

    You call a spade is a spade. Don't call a spade is a diamond.

    8. Taniah YB Dato Hassan Ali kerana keeping a cool head. Tidak melatah.Tidak memekik. Tidak Pakai neck-collar. Tidak mati dua Kali macam Suhardy!
    Tidak kena langgar Pajero, Waja, Land Rover Dan Monorel! Tidak Cedera akibat tembakan gas pemedih mata.

    Ini adalah seorang pemimpin yg konsisten Akan perjuangannya. Kemampuan seorang pemimpin yg berhemah tinggi dapat dinilai dengan cahaya sinar dalaman yng utuh walaupun di kepong oleh Puak Ambiga, Sivarasa, Ronnie Liu, Elli Ketiak Wong, Takrasa Cock, Hannah Tiong, Khalid Gagap, Khalid Baptist, Yaakop Penternak Khinzir Halal, Roziah Batu 3Suku, Halimah Dsb.

    9. Selepas ini kita lihat bagaimana pula dengan Kuil Hindu, Tokong Cina, Wat Siam Dsb. Ada majlis berbuka puasa atau mungkin sambutan Aidil Fitri di Gereja terbesar Selangor?

    10. Sampan kayu Pakatan Haram MESTi di karamkan dengan segera!


    ARK2

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive