Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

10/08/2011

Dr Asri Buat Kecelakaan Dan Kecoh Lagi Dengan SMS Beliau.

Oleh : HHalem.

Dr Asri Memang Gemar Dan Kaki Perhimpunan –
Patut la Beliau Bersuara Lantang Kebebasan Hak Bersih 2.0

1- Dr Asri mengulas kejadian 3 Ogos lalu, apabila  JAIS memasuki kedalam sebuah gereja kerana disyaki cuba memurtadkan 12 individu dan 8 kanak-kanak di Gereja Methodist. Exco Hal Ehwal Islam Selangor, Datuk Hasan Ali bagaimanapun mempertahankan tindakan JAIS.

3- Lihat dibawah apakata Dr Asri melalui sms beliau ke Malaysiakini.

“Saya terfikir bagaimanakah jika negara-negara bukan Islam seperti Thailand, United Kingdom, Amerika Syarikat dan negara-negara di Eropah mengambil tindakan yang sama ke atas masjid-masjid di sana”

“Kita tahu umat Islam di sana aktif berdakwah kepada bukan Islam di pelbagai tempat khususnya di pusat-pusat Islam dan masjid-masjid. Bukan Muslim dijemput datang ke masjid dan diberikan al-Quran dan risalah-risalah berkaitan Islam”

“Jika mereka memakai undang-undang seperti kita, tentu masjid-masjid akan diceroboh dan didakwa,”

“Bukan hendak mmpertikaikan JAIS, namun untuk renungan kita umat Islam di Malaysia; sehingga bila kita hendak bergantung dengan undang-undang?

“Ertinya, pengajaran dan dakwah kita perlu disemak semula,”
-        Dr Asri sms kepada Malaysiakini.

4- Dengan pandangan Dr Asri diatas, ia menunjukan disini bahawa;

a- Dr Asri memang kagum dan mencontohi apa yang di paraktikan di Barat. Dan beliau tidak dapat membezakan perkara yang mana patut diambil dan yang mana patut dibuang. Negera mana patut dicontohi dan sebaliknya. Jika Islam boleh berdakwah bebas di Eropah, kenapa Kristan tidak boleh berdakwah bebas di Malaysia.

Tahu kah Dr Asri bahawa Malaysia mempunyai liku-liku sejarah, budaya dan perundangan yang cukup berbeza berbanding Eropah. Pendekatan amat berlainan sekali.

b- Dr Asri memikirkan bahawa kita perlu berhujah mengenai 12 individu terbabit, kerana kata beliau Islam ada lah agama  hujah. Tahu kah kita bahawa tindakan Jais adalah diperingkat perlaksanan dan penguatkuasaan undang-undang yang ada sekarang dibawah peruntukan Seksyen 4 Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988.

Peringkat berhujah adalah akademik dan layak di institusi ilmiah dan peringkat pengubalan rang undang-undang. Memurtadkan orang Islam jelas tidak dibenarkan sama sekali. Di Eropah ia berlainan kerana agama dikatakan hak asasi masing-masing.

c- Dr Asri tidak mengetahui bahawa trend dan sejarah telah membuktikan bahawa tindak-tanduk China dan India (sekarang  atas nama pendakwah Kristian atau Harapan Harmoni ) adalah bertujuan dan bermatlamat satu, iaitu ingin menjatuhkan pimpinan orang Melayu dimana-mana pun perhimpunan yang mereka adakan. Komplot tersebut diselindungi didalam pelbagai bentuk, nama dan program, semenjak dari zaman kegiatan bawahtanah komunis sehingga lah ke zaman rusuhan Bersih 2.0 sekarang. Sekarang mereka berlindung dibawah kepercayaan Kristian dan atas hak asasi kebebasan beragama ciptaan manusia.

d- Dr Asri sedarkah bahawa; adakah pendakwah Islam di London berkumpul didalam masjid sambil berdakwah dan berselindung untuk menjatuhkan Kerajaan Britain? Pendakwah antarabangsa tidak ingin pun menguling kerajaan Queen Elizabeth, tetapi China/India (atas nama Kristian) di Malaysia bukan setakat memurtadkan orang Islam, malah mereka sanggup pergi jauh lagi dengan menjatuhkan Kerajaan. Dengan huru-hara sekarang, siapa yang tidak syak dengan kegiatan mereka.

e- Dr Asri lebih cenderung kepada hak asasi dan kebebasan ciptaan manusia dan bukan hak asasi dan kebebasan manusia ciptaan Allah yang melarang menjatuhkan pemerintah Islam dengan bantuan tajaan Kristian dan Yahudi, secara tidak bermoral dan huru-hara seperti di Timur Tengah. Mencegah kemungkaran adalah lebih baik dari berdialog dan berhujah tidak sudah-sudah.

f- Dr Asri sebenarnya lebih berminat melihat kerajaan sekarang ditumbangkan dan berpura-pura dan berselindung dengan kegiatan dan pendapat mengenai Islam beliau.

“Dr Asri Patut Di Hunbam Ke Dalam Penjara Segera”

Comments / Pandangan Melalui Facebook

14 comments:

  1. orang camni dia nk samakan islam dengan agama lain sama la cam aljuburi

    ReplyDelete
  2. kecewa dgn ulasan/sms dri dr. asri..

    artikel yg sgt baik utk d fikir2kan..

    ReplyDelete
  3. Sebab tu dia layak digelar Bapak Wahabbi Semalaysia.

    Islam itu sama seperti agama lain kah?

    ReplyDelete
  4. Kalau segala benda nak dihujah,tak kan bersatu lah umat Islam sampai bila2..hujah akan menimbulkan pertikaian..dalam Islam,banyak benda yg kita cuma perlu akur..kita cuma hamba Allah..hak Allah mengatasi hak asasi manusia..

    Islam wajib dipertahankan..kenapa nak samakan Islam dgn agama lain?..hati2lah sebelum bicara asri..awak tu bekas mufti..ada pengaruh..mesti ada manusia yg jadikan kata2 awak sbg pegangan..benarlah akan ada 73 golongan diakhir zaman ini...

    ReplyDelete
  5. Kita pun tahu kenapa Dr. Asri hentam JAIS. Dia ni memang selalu lupa dan jenis bulldozer. Negara kita ni ada undang2. Nak beri ceramah pun pakai undang2. Undang2 negara kita dah mengambil kira dan mengikut acuan masyarakat majmuk. Kalau Dr. Asri suka sangat dengan cara barat yang bebas....dipersilakan angkat kaki.

    ReplyDelete
  6. aku ... terkadang terkeliru dengan Dr. Asri ni ... emmm ...

    ReplyDelete
  7. Sahabat saya ada menukilkan satu post dalam fb Media Permatang Pauh, barangkali sindiran sinis untuk Dr Asri...Syaitan pabila berbicara, habis gegak gempita isi neraka, punyai niat hasad sentiasa, punyai akal hancur binasa, punyai Iman habis digadai, punyai aqidah habis dijual, punyai maruah habis dilacuri, kalamullah dijadikan dagangan murahan, hadith nubuwah habis golak bergadai, demi meraih ghanimah politik dunia, kerana nafsu dituruti, kerana pangkat kedudukan dikejari, pabila salah itu betul dan betul itu adalah batil, barangkali syurga sudah dijanjikan, sedari entah mungkin itu syurga Al Masih Dajjal, aduhai dunia oh dunia, jika ini dikatakan keasyikan dunia, malang seribu kali malang, bila Syaitan berbicara, tiada apa yg boleh menghalang melainkan kuasa Tuhan, Pencipta Sekelian Alam. Allahumma Asyhad !. Persaksikanlah Ya Allah !.

    ReplyDelete
  8. Senang aje bagi komen cara yang orang lain sebarkan mesej agama perlu dinilai semula. Bagaimana dengan cara sendiri?

    Kalau orang dulu-dulu sanggup merentas gurun dan lautan sebab itu berjaya tetapi orang sekarang buat lagu mana dan di mana?

    Anyway, apa track record penghantar SMS dalam konteks kejayaan 'memurtadkan' individu dari agama asal yakni menjadi saudara baru?

    ReplyDelete
  9. Kan aku dah kata banyak kali dah, Dr Asri ne, berasa dirinya hebat kerana ada Phd, dia kira apa saja katanya betul, ketidak hadiran individu yang terlibat memberi keteranggan, membuktikan JAIS bertindak betul, Dr. Asri tidak bolih samakan Negara lain dgn Malaysia kerana Negara kita ada undang2 sendiri mengenai Islam & pula diNegara tersebut, contohnya Thailand tidak pernah dengar, Wat Siam cuba berdakwah / mengumpan bantuan wang ringgit untuk memikat orang Islam untuk masuk Buddha, berbedza dgn Gereja & Mubaligh2 kristian malaysia, mereka cuba pasang perangkap, sebab itulah Individu yang terlibat Tidak hadir untuk memberi keteranggan kepada Pihak JAIS, kerana mereka & pihak gereja takut kemungkaran serta pembohongan mereka selama ini diketahui umum.

    ReplyDelete
  10. Memang celaka haramjadah wahabi laknat sekor ni.
    Binatang haram jadah punya iblis.
    Betul juga kata seorang kenalan arab,,,
    kalau ada seorang wahabi dikalangan kamu halau dia saja kerana binatang mcm ni jenis perosak agama.
    Binatang penyokong murtad.
    Mompuslah Asli babi...

    ReplyDelete
  11. Tak lama lagi rasanya Dr Asri ni akan sasau.

    ReplyDelete
  12. DR.Asri nak tunjukkan kepada PAS bodoh yang beliau boleh menggantikan Nik Aziz...

    ReplyDelete
  13. sehingga bila kita hendak bergantung dengan undang-undang????
    Are u out of ur mind?? Subhanaullah.. sdgkn Allah s.w.t pun tlh mnetapkan garis panduan utk kehidupan hambaNya d muka bumi ini agar tidak trsasar dr landasan yg benar..
    bygkn pula bgmana khidupan manusia tanpa garis panduan dan undang2 yg mnjd pegangan hdup?? Dgn ketiadaan bimbingan dri Rasulullah s.a.w dlm kehidupan hari ini, melainkan hanya brpandukan tinggalan hadis dan assunnah sbg pgajaran dan panduan hidup... MasyaAllah..xterjangkau dek akal..
    sdgkn dgn keberadaan kita dlm undang2 islam pun masih ada yg trgelincir, apatah lagi khidupan yg tanpa undang2, xdptku bayangkan.. Wallahualam..

    ReplyDelete
  14. Ada undang-undang pun London (kota orang bertamadun/cendikiawan) boleh haru-biru inikan pula kalau masyarakat disuruh jangan ikut undang-undang! Hancur leburlah keamanan jawabnya, Yoep.

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive