Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

04/07/2011

DS Najib Terkejut Berok Dengan Amaran YDP Agong Lalu Buat Keputusan Terburu-buru.

Oleh : HHalem.
Najib Terburu-buru Membuat Tawaran Stadium

1- Kenapa pihak DS Najib terburu-buru menawarkan dan kompromi dengan pembangkang dengan menawarkan stadium untuk berkumpul. Kata Najib dengan memberi tawaran; 

“Ini satu peringatan sebelum terlambat.  Jika mereka mahu menyerahkan memorandum dan sebagainya mereka boleh menunjukkan dengan cara demokrasi dengan bekerjasama dengan pihak berkuasa”


“Kami bersedia menyediakan mereka satu stadium bagi mereka untuk berhimpun tetapi mereka pilih jalan untuk protes. Kerajaan tidak menentang mereka berhimpun di stadium dari pagi sehingga malam Jangan buat protes jalan kerana ia berisiko kepada negara ” 

“Kita sanggup sediakan stadium untuk mereka berkumpul tetapi kenapa mereka memilih demonstrasi jalanan mesti ada niat lain.  Kalau mereka daripada awal kata nak berkumpul daripada pagi hingga malam di stadium dan balik dengan baik saya percaya pihak kerajaan tiada halangan”

“Kumpullah di stadium berpekiklah sampai tak larat buatlah tidak menjadi masalah tetapi jangan buat demonstrasi jalanan kerana ia boleh mengundang risiko yang amat berbahaya kepada negara ”  Bernama Online.


2- Peserta-peserta dari Perkasa, Umno dan NGO lain akan turut juga berkehendakan sebuah stadium. Jika Perkasa dan Umno membatalkan perhimpunan mereka, adakah ahli-ahli mereka akan akur. Ahli-ahli mereka ini memang ketagih hendak berdemo dan tidak kira di pihak mana dan mungkin mengikut serta bersama himpunan Bersih 2.0 di dalam stadium.

3- Pemberian stadium, ada kah ia juga akan menjamin keselamatan peserta-peserta yang begitu banyak dan boleh kah stadium menampong kapasiti manusia. Limpahan di luar stadium akan berlaku, siapa pula akan bertanggung jawap.

4- Adakah keputusan DS Najib ini satu yang bijak? Kerana apa yang kita harapkan ialah tiada langsung apa-apa perhimpunan di mana-mana sekali pun, setelah Anwar And The Geng atau Ambiga atas arahan Anwar berjaya berjumpa Agong secara formal dan mengikut protokol. 

5- Satu lagi blunder yang dibuat oleh DS Najib dan tawaran stadium harus di batalkan dengan apa alasan sekali pun. Bukan kah ahli politik mahir memberi pelbagai alasan dengan pelbagai akta-akta.
Comments / Pandangan Melalui Facebook

14 comments:

  1. Itulah perlawaan seorang Negarawan,Najib bukanlah seorang yang Bodoh saudara HHalem,kita x rugi apa2 jika bersikap bijak,tarik rambut dalam tepung biar rambut keluar tapi tepung jangan berselerak.

    ReplyDelete
  2. Di sebalik kesulitan, ada kemudahan.. Al-Insyirah:5

    Moga ada penyelesaian daripada PM..

    ReplyDelete
  3. HH,
    Kawan sokong!!! Dalam hal ini Najib bukannya kurang bijak, tapi tak bijak. Agak-agaknya, Hisham sepupu dia tu ada jampi-jampikan ayat kat dia kot?
    Apakata, kita cadangkan tukar menteri KDN. Dalam hal ni, menteri KDN terlibat secara langsung. Agak-agak siapa yang layak ganti Hisham ye?

    ReplyDelete
  4. sokong anon 16:41. Kita orang dah agak kalau AnuWar Al-Juburi & AmbiNgok TahiLembu jumpa Agong pasti Beershit 2.0 dibatalkan.
    Jadi DSNajib masih bagi peluang haprak2 PR untok demontrasi melepaskan gian untuk terpekik terlolong kat stadium untuk menjaga kebajikan seluruh rayat terutamanya diKL.
    tapi kalau aku la..aku tak bagi peluang tu. Aku suruh haprak2 PR tu balik buat kerja masing2 utk sedia PRU 13, tapi tak relevan gak sebab dema dah tau bakal kalah teruk dalam PRU 13.

    ReplyDelete
  5. Enal:-)

    Ganti Hisham ka? Mudah jer.

    Kasi kat KJ, biar dia tahu langit tinggi rendah.
    Bumi tinggi ka atau langit tinggi. Reference point kat Planet of The Apes.

    Senang la kita nak hentam dia, sbb KJ ni kaki Lawan, bukan kaki pejuang.

    Bab stadium ni, nampak gaya nya Enal, kawan-kawan kita banyak yg 50-50.

    Kita tengok perkembangan esok.

    ReplyDelete
  6. Kalau di stadium, boleh nampak berapa ramai yang hadir.

    Kalau di jalanan, yang datang 3,000 boleh spin jadi 100,000.

    ReplyDelete
  7. Najib adalah pemimpin yang bijak,tindak tanduknya sukar di baca oleh pihak lawan.
    kalau tindak tanduknya boleh dibaca oleh pihak lawan dia bukan pm yang bagus.faham maksud saya ? saudara.bolehkah anda baca apa dalam pemikirannya sekarang?

    ReplyDelete
  8. Salam HH,
    Setelah congak balik, rasanya DS Najib menang. BERSIH tak mungkin akan terima pelawaan DS Najib. Fasal isu menggunakan stadium bukannya baru, so kalau last minute baru nak terima, BERSIH yang besar kepala tu akan bertukar jadi berkepala kecut.

    ReplyDelete
  9. Bro HHalem,
    Dalam hal ni Najib sangat bijak. Kita tak mahu rakyat lihat Kerajaan ni terlalu kejam. Pembangkang ini sangat opurtunis, depa akan canang bahawa Kerajaan kejam sebab tak bagi mereka berhimpun. Padahal Najib dah bagi awal2 lagi offer stadium. Bukan setakat sebelum DYMM SPB YDP Agong bertitah suruh jangan buat demonstrasi jalanan. Najib dah offer stadium lagi awal dari itu. Dan Najib konsisten bagi tawaran itu. Kita tengok sama ada mmg mereka ini nak berhimpun sebab betul2 nak exercise hak berhimpun atau berhimpun sebab nak berdemonstrasi dan merusuh macam kat Mesir dan negara timur tengah yg lain. Hak berhimpun sesuai dibuat di stadium. Berdemonstrasi dan merusuh sesuai di buat di jalanan. Berhimpun adalah hak. Merusuh adalah jenayah. Kena tahu bezakan tu. Jadi tawaran Najib ini sangat bijak. Rakyat tak salahkan kerajaan sebab depa semua dah nampak kerajaan cukup baik hati sampai offer stadium untuk beruk-beruk bershit ni nak luahkan perasaan mereka. Bukan kat jalanan yang anytime je boleh jadi bukan-bukan kalau ada unsur campur tangan kuasa asing luar negara. Maybe tak pasal2 je negara kita kena serang dgn NATO macam kat nagara timur tengah tu. Tak mustahil kan?

    antiBERshit-

    ReplyDelete
  10. bagi kelulusan utk buat demo kat stadium tapi ada ker stadium yang nk bagi sewa dan sedia utk dijahanamkan.....

    ReplyDelete
  11. haram kan saje segala bentuk demo yang menyusahkan dan mengganggu laulaintas nie...tangkap je musibat2 tu!

    Ada saluran betul yang boleh di ikuti...sekolah tinggi2 berkelakuan mcam binatang diorang tu.

    ReplyDelete
  12. agenda peribadi MASTERMIND nye dulu konon perjuang MELAYU tapi bersekongkol dengan KAPIR LAHANAT nusibat celake..PAS Stand for Parti Islam SEmalaysia konon.... KEPALA hangguk lu... sekarang lu bikin kecoh jadi lembu Kafir plak? Harap Tuan GURU NIK AZIZ Sekolahkan org2 dia ni ..

    INI semua merugikan kita je dari semua aspek..aku x sebelah mane2 tapi yang PASTI aku nak Malaysia aman seperti biase..BUKAN nak serah kepada orang yang TRACK record tadbir 2-3 negeri pun MACAM CIBAI... KALAU dapat tadbir MALAYSIA ...sure HANCUS..

    KEPADA orang awam yang educated ...Please think rasionally..kalu lu x bleh bace mind set ANWAR the Mastermind lu memang kene saiko je dng dia..dia ni bab saiko org, tahap dewa wa cakap lu...kalu student hingusan ...MEMANG makanan dia je ...

    PEACE MALAYSIA...

    ReplyDelete
  13. AKU memang paling benci MANUSIA LAHANAT yang sanggup merisikokan nyawa manusia dan Bangsa sendiri demi mencapai agenda dirinye sendiri..

    Harap Kerajaan ambil langkah yang SANGAT TEGAS...ini bukan perkara remeh ...JANGAN sampai POLIS DUNIA singgah kat MALAYSIAKU yang TERCINTA...ini la objective BERSHIT dan PENGKHIANAT BANGSA ANWAR nak.. fikir kan masak masak wahai rakyat yang terpedaya dan dipergunakan oleh MUSIBAT ni..

    PEACE 4 MyMALAYSIA ...AMIN.....

    ReplyDelete
  14. Kepada Anwar pemimpin yang tolol lagi tuli…. Kamu, Anwar bin Ibrahim, yang dulunya sekolah MCKK, sepatutnya menghargai hasrat negara yang membantu kamu di dalam pendidikan, iaitu untuk membantu memajukan negara melalui tradisi Melayu yang ditanamkan ke dalam diri kamu. Tetapi kamu bukanlah orang yang excellent, kamu ke tingkatan 6 MCKK, jadi headboy, kemudian ke UM. Itu yang kamu lalui, tidak excellent dalam pengajian akademik. Di UM pun kamu tidak excellent, tetapi telah kemaruk dengan politik, bertindak kurang ajar di zaman Tunku, mengatur pelbagai tunjuk perasaan di atas arahan CIA. Cuma kamu tu ada sedikit kelebihan, iaitu pandai berhujjah – tetapi bukan sebab kamu excellent, tetapi sebab kamu KAKI KELENTONG. Kamu bukan excellent, ya, maaf, kamu bukan excellent, kamu adalah student mediocre sahaja. Kamu gunakan kelebihan yang satu ni, kononnya pandai berpidato untuk memukau audience, dan kamu gunakan kelebihan kamu ini untuk tujuan politik. Saya sudah perhatikan kamu sekian lama, kamu bukan excellent. Jadi kamu terpaksa SENTIASA bergantung kepada orang lain, kuasa2 luar, untuk backing kamu, dan mengangkat kamu. Kamu tidak sedar kamu telah diumpan, diperalatkan, dipergunakan, dilacurkan, dan kamu juga telah “ditanam” ke dalam UMNO oleh sponsor kamu untuk kamu mengambil alih kepimpinan negara – itu pun nasib la sponsor kamu tu pun kenal Mahathir. Sponsor kamu telah menjulang kamu, dan mereka perkenalkan kamu ke organizasi2 global elite yang berkuasa dan mempunyai jaringan seluruh dunia. Kamu sudah mula berjinak2 dengan mereka, dan akhirnya kamu TERLALU AMAT YAKIN YANG KAMU AKAN MENJADI PM MALAYSIA! Ya, kamu tidak yakin terhadap Allah – buktinya, ya, kamu sanggup menyokong penggunaan nama Allah oleh mereka2 yang syirik yang merupakan kumpulan2 yang backing kamu. Kamu boleh kelentong kat orang2 Malaysia (the average Malaysian) yang tidak tahu menahu akan perbuatan khianat kamu, dan penyokong2 fanatik kamu. Tetapi, dengan Kuasa Allah, tanpa disedari oleh ramai rakyat Malaysia, kamu TELAH DISINGKIRKAN – ini bukan kehendak rakyat Malaysia. Allah lebih MENGETAHUI dan MENYAYANGI kami2 yang lemah ini. Kamu fikir kamu boleh jadi PM selepas Mahathir, TETAPI KAMU TELAH GAGAL. Tetapi kamu tidak give up, kamu cuba lagi semasa PRU12, dan kamu khianat Pak Lah. Alhamdulillah, segala perancangan kamu, segala wang ringgit yang kamu curahkan, segala sokongan Jesuit, CIA, CFR, Soros, Mossad etc, tetapi usaha kamu masih tidak behasil. Pakatan politik kamu mungkin telah mengurangkan majoriti 2/3, tetapi kamu gagal bentuk kerajaan. Itu adalah KEGAGALAN kamu untuk kali KEDUA. Tapi kamu tidak give up juga, kamu cuba rampas kuasa melalui Projek 16 September. Dan usaha jahat kamu itu ternyata gagal – dan yang buka tembelang mengenai hal ini adalah bekas orang kuat kamu sendiri, iaitu YB Zahrain, MP Bayan Baru. Saya pun dulu di Bayan Baru juga (masa kamu masuk UMNO tu dulu kamu baru bagi ceramah kat Masjid USM… bukan saya tak tahu, dan ramai yang datang tu adalah orang2 PAS! Dan kamu tinggalkan mereka macam anak ayam kehilangan ibu), situ memang kubu UMNO. Ya, kamu memang hebat melakukan kerja2 kotor ni untuk menjadi PM. SUDAH TIGA KALI KAMU GAGAL hai Anwar. Itu sudah cukup isyarat bagi kamu untuk bersara daripada niat jahat kamu. AKAN TETAPI, DISEBABKAN KAMU TIDAK JUGA MAHU BERTAUBAT (Karpal Singh pun cakap benda yang sama) dan kamu masih mahu teruskan juga, sedangkan Saiful sudah bersumpah laknat, dan kamu masih dengan agenda LGBTI, dengan agenda songsang Al Gore, dengan agenda Jesuits, agenda Mossad, agenda CIA dan CFR, maka, pada hemat saya, nanti akan tiba masanya kamu akan lihat sendiri betapa balasan yang akan menimpa kamu. Kami yang lemah2 ini hanya mampu berjuang melalui idea2 kami untuk dikongsikan dengan mereka2 yang cintakan tanah air, dan kami hanya mampu berdoa. Kami tidak ada sokongan global elite yang amat berkuasa dan amat kaya raya, kami hanya ada ALLAH yang kami tidak sekutukan dengan sesuatu yang lain. Jadi ingatlah, Allah is there all the time. Dan hidup ini hanya sementara, hanya dugaan, AKHIRAT JUGA YANG KEKAL SELAMA2NYA.

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive