Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

10/07/2011

Kenapa Orang Melayu Suka Sangat Menyokong Ambiga?

Oleh : HHalem.
1- Pembaca dan pengomen setia blog ini iaitu Tuan ARK2, telah meletakan satu komen dengan menyoal kenapa orang-orang Melayu dan Islam teramat sangat gilakan Ambiga dan menyokong Ambiga membabi buta. Tuan ARK2, secara sinis mengucapkan tahniah kepada Husam Musa kerana berjaya menyesatkan orang Melayu dengan menyokong Ambiga ketahap menghuru harakan negara dengan anjuran Rusuhan Bersih 2.0 pada 9 July 2011 Sabtu lalu. Lihat sini >

2- Ambiga merupakan teraju kepada tuntutan Inter Faith Commission (IFC) yang dipelopori oleh Anwar. Perjuangan mereka menuntut kesamarataan beragama, dalam masa yang sama menggugat Islam agama rasmi negara. Perkara tersebut turut dibawa ke PBB sebagai hak asasi manusia.

3- Perkara yang boleh memurtadkan sesiapa sahaja yang salah tafsiran itu didalangi oleh Ambiga dan pemimpin dalam Pakatan Rakyat diantaranya adalah;
Sivarasa a/l Rasiah ( Naib Presiden PKR ),
Tian Chua ( Ketua Penerangan PKR ),
Ronnie Liu ( Setiausaha Hal Ehwal Pertubuhan Badan Bukan DAP Pusat ),
Elizabert Wong Keat Peng ( Ketua Penerangan Wanita PKR ) dan juga
NGO-NGO yang lain.

4- Kenapa kah orang seperti Nik Aziz dan Hadi Awang sanggup mengikut telunjuk Ambiga yang terang-terang menentang Agama Islam? Perkara sebegini yang menentang orang Melayu dan Islam memang menjadi kegemaran Ambiga.

5- Perkara tuntutan IFC Ambiga boleh menyebabkan Perang Agama dan lebih teruk dari Bersih 2.0

...........................................
ANCAMAN PENUBUHAN IFC DI MALAYSIA

Apa itu IFC (Inter Faith Commission).

IFC berasal dari IRC( Inter Religion Council ) yang merupakan Suruhanjaya Antara Kepercayaan yang dicadangkan sebagai sebuah badan berkanun yang mempunyai kuasa undang-undang yang boleh mengubah ajaran sesetengah agama(cth: Agama Islam) atas desakan penganut agama lain. IFC berfungsi seakan SUHAKAM yang turut menerima dan melayan aduan berkaitan agama.

IFC ditubuhkan oleh Malaysian Consultative Council Of Buddhism, Christianity, Hinduism dan Sikhism atau singkatannya MCCBCHS ataupun Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu dan Sikh melalui memorandum bertarikh 21 Ogos 2001 kepada Majlis Peguam Negara.

Matlamat Penubuhan IFC

IFC ditubuhkan untuk membolehkan mereka meminda beberapa ajaran asas Islam yang boleh merosakkan akidah umat Islam serta lebih berpihak kepada orang bukan Islam.

Ancaman Daripada 14 Tuntutan IFC Terhadap Umat Islam

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
           
2. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.
           
3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.
           
4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam
           
5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam(murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
           
6. Seseorang atau pasangan suami-isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.
           
7. Orang-orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya..
           
8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
           
9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
           
10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
           
11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
           
12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
           
13. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
           
14. Sepatutnya islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
           
Ancaman Utama IFC terhadap Islam

1. Membuka ruang seluas-luasnya kepada orang bukan Islam mencampuri Hal Ehwal Agama Islam.
           
2. Menjadikan undang-undang Allah pertu tunduk kepada norma-norma antarabangsa yang dicipta manusia yang jelas menjejaskan aqidah.
           
3. Orang-orang Islam bebas melakukan apa saja tanpa batasan.
           
4. Orang-orang Islam bebas untuk murtad.
           
5. IFC berhak untuk menentukan status agama seseorang.
           

Sebagai umat Islam yang berpegang teguh kepada ajaran Islam yang disampaikan oleh Nabi Muhammad S.A.W., kita haruslah menentang sekeras-kerasnya penubuhan IFC. Tiada satu pun agama di dunia ini yang sanggup menerima campurtangan oleh mereka yang bukan penganutnya. Penubuhan IFC pastinya akan menimbulkan ketegangan antara agama yang bakal menggugat keselamatan negara.



Lain-lain article mengenai tembelang IFC Ambiga boleh di baca di AnwarAidc.com  di sini>  dan di sini>
Comments / Pandangan Melalui Facebook

11 comments:

  1. Tuan HHalem,

    SUDAH TERANG LAGI BERSULUH.

    Terima Kasih kerana menyelidik lagi dalam apa iti IFC yang di pimpin oleh Ambiga serta di popularkan oleh Anuwar.

    Juga sekalung tahniah kepada Tuan Guru Haji Hadi, Mat Sabu, Husam, Pak Nik serta Melayu-melayu islam yang lain - melainkan Melayu yang bertkar nama kepada Lina Joy yang tidak dapat diselamatkan.

    Jikalau masih tidak nampak, buatlah solat Hajat di Stadium Merdeka untuk memahami tujuan sebenar IFC yang di pimpin oleh Kafir Harbi Ambiga.

    Wassalam.


    ARK2

    ReplyDelete
  2. Hj Hadi dan Nik Aziz kini terperangkap dgn PERJANJIAN SYAITAN. Kau mahu kuasa akan ku berikan, kau mahu kedudukan akan ku berikan, kau mahu kekayaan akan aku berikan. Hj Hadi mahu isteri muda satu lagi akan ku berikan.
    Kau harus mengenetepikan tuhan mu. Bekerjasamalah dgn Ambiga dan Anwar serta kafir2 yg lain. Segala hasrat mu akan terlaksana.

    ReplyDelete
  3. Salam HH,
    Itulah akibatnya jika orang jahil dipimpin oleh orang yang lebih jahil tetapi mengaku bijak pandai agama bertopengkan pakaian.

    ReplyDelete
  4. Orang-orang Melayu yang menyokong Hindu sekor ni adalah anak2 muda Melayu yang ibu bapa sibuk hal dunia, sibuk mencari duit sampai terlupa nak mengajar anak2 supaya sayangkan Islam dan nabi, tak pernah memantau sahsiah anak2 mereka, sejahat2 kerajaan sekarang, tidak lah sejahat PKR, PAS dan DAPig yang cuma tahu memporak peranda kan negara tercinta ini..

    ReplyDelete
  5. Dia org suka buah dada dan punggong Ambiga besar kot kah kah

    ReplyDelete
  6. Tuan ARK2:-)

    No problem. Semua untuk kebaikan asalkan Melayu terselamat.

    ReplyDelete
  7. Betul Tuan Tenggara:-)

    Pasofobia, bila memikirkan pakai kain kat luar rumah.

    ReplyDelete
  8. Melayu mudah lupa. Ahli PAS memang bodoh. PAS mebiarkan Islam di hina Melayu di pijak

    ReplyDelete
  9. tunggu yabtg nik aziz mengeluarkan fatwa sesiapa yg menyokong ambiga akan masuk syurga

    ReplyDelete
  10. orang-orang PAS ni 2x5 dengan Ayah Pin. Tidak hairan satu hari nanti pengikut-pengikut Melayu Parti Pakatfuck Rakyat ini yang akan menjahanamkan Islam.

    ReplyDelete
  11. sampai kapan mahun dikapankan penipu yang bertopeng

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive