Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

05/09/2012

Bekas Naib Pengerusi DAP - "Biadab, jijik, hina, terkinja macam monyet. Baru 4 tahun, sudah besar kepala, porak-perandakan negara. Tidak bertamadun”


Oleh: HHalem.
Tunku Aziz-Bekas Naib Pengerusi DAP merumuskan segala-galanya.
"Biadab, biadab, biadab”
“Apakah mereka sudah tidak bertamadun?”
“Terkinja-kinja seperti monyet dengan balutan kuning 'Merdeka' di kepala?”
“Saya berasa patah hati melihat anak bangsa sendiri berkelakuan seperti tidak berakal”
“Perbuatan yang saya anggap sebagai jijik dan hina,"
"Baru sahaja empat tahun memerintah, mereka sudah besar kepala”
“Pembangkang bercita-cita untuk menukar negara ini kepada negara republik”
“Agaknya jika ada bencana alam pun, akan segera menuduh UMNO”

TENGKU AZIZ LEPAS GERAM KRN DI TIPU DAP SELAMA INI.




...................

SATU malam sahaja untuk porak-perandakan negara:-
Itulah ungkapan pertama terpacul daripada mulut bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim ketika mengulas cubaan pihak tertentu untuk menukar Jalur Gemilang.

Ungkapan sama juga sebagai komennya terhadap insiden memijak gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada malam ambang merdeka oleh pembangkang itu.

Pembangkang tidak bertamadun:-
"Biadab, biadab, biadab. Saya hilang kata-kata melihat perbuatan tersebut. Inikah patriotik yang cuba disemaikan oleh pembangkang? Apakah mereka sudah tidak bertamadun?”

''Jika tidak disukai sekalipun pemimpin itu, adakah aksi lucah mereka itu kita anggap demokrasi? Terkinja-kinja seperti monyet dengan balutan kuning 'Merdeka' di kepala?”

"Bukankah kita dijanjikan sebuah perhimpunan yang aman? Mengapa benarkan perkara ini terjadi? Apakah peserta-peserta ini tidak cintakan negara mereka? Saya sendiri merasakan mereka tidak memahami apa itu erti merdeka kerana boleh melakukan perbuatan seumpama itu. Jika benar mereka itu patriotik, tidak mungkin mereka boleh bertindak sedemikian,"

SATU malam sahaja untuk porak-perandakan negara:-
Ketika ditemui penulis di kediaman beliau di Sri Damansara, Kuala Lumpur malam kelmarin, Tunku Abdul Aziz menyelar pembangkang yang dilihatnya telah 'mempamerkan keupayaan' memporak perandakan negara dalam tempoh sehari sahaja dengan merosakkan sambutan Hari Kemerdekaan menggunakan perhimpunan 'Janji Bersih' di Dataran Merdeka dan sambutan di peringkat negeri Selangor.

"Bayangkan, selama 54 tahun kita telah menyambut hari kebangsaan dengan bersatu hati di bawah satu bumbung, mengibarkan Jalur Gemilang sambil menyanyikan lagu Negaraku dengan semangat patriotik, tetapi pada sambutan kali (ke-55) ini, terdapat segelintir rakyat Malaysia enggan mengakui kewujudan bendera yang kita hormati.”

"Tidak cukup itu, mereka kelihatan begitu bangga mengibarkan pula bendera yang seakan-akan bendera dari Singapura dan Indonesia. Saya berasa patah hati melihat anak bangsa sendiri berkelakuan seperti tidak berakal kerana termakan tohmahan kumpulan berkepentingan yang mahu mengubah Jalur Gemilang.”

"Perlu saya ingatkan golongan ini bahawa Jalur Gemilang adalah hak milik setiap rakyat Malaysia. Ia bukan bendera parti politik yang perlu diubah mengikut cita rasa pemerintah. Cubaan mengubah bendera rasmi sesuka hati adalah perbuatan yang saya anggap sebagai jijik dan hina,"

Baru 4 tahun, mereka sudah besar kepala:-
Tunku Abdul Aziz berkata, pembangkang telah menyemai benih kebencian terhadap Jalur Gemilang dan beliau kelihatan sungguh yakin dengan agenda pembangkang yang mahukan pembentukan sebuah negara republik.

Kata beliau:
"Saya harap rakyat dapat lihat ke manakah arah hala tuju pembangkang kini. Dalam sekelip mata saja, pelbagai keinginan serta perubahan-perubahan 'aneh' cuba dilakukan oleh mereka.”

"Baru sahaja empat tahun memerintah, mereka sudah besar kepala seolah-olah telah memerintah negara selama 55 tahun. Saya tidak dapat bayangkan apakah kita masih bersatu padu, andainya diperintah oleh mereka yang hanya mempunyai kepentingan mereka sendiri. Saya tidak hairan andainya pembangkang bercita-cita untuk menukar negara ini kepada negara republik. Itulah kemungkinan besar jawapan saya,"

Ini bukan kali pertama cubaan pakatan pembangkang memprovokasi Jalur Gemilang. Sebelum ini, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin pernah bertindak di luar dugaan dengan menggelarkan Jalur Gemilang kepada 'Jalur Malang' tanpa sedikit pun perasaan bersalah.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan pula lebih drastik dengan berjanji akan mengubah bendera Malaysia kepada bendera baru jika pembangkang berjaya ke Putrajaya. Malah dia enggan mengakui Jalur Gemilang sebagai bendera rasmi dan berdegil untuk tidak mengibarkan bendera Malaysia di mana-mana beliau berada sehingga kini.

Jika ada bencana alam pun, pembangkang akan segera menuduh UMNO:-
Dalam temu bual itu, Tunku Aziz turut menempelak pemimpin atasan pakatan pembangkang yang tiba-tiba menuding jari kepada UMNO dengan menuduh tonggak Barisan Nasional (BN) itu sebagai dalang cubaan menukar Jalur Gemilang selepas rata-rata masyarakat Malaysia bangkit dengan amarah. Tetapi selang beberapa jam kemudian, didapati seorang pemimpin Angkatan Muda Keadilan (AMK) terlibat dalam mereka cipta bendera merah putih itu.

"Adalah menjadi amalan biasa pakatan itu untuk segera menuduh UMNO punca segala salah silap yang terjadi. Agaknya jika ada bencana alam pun, akan segera menuduh UMNO sebagai punca bencana alam itu terjadi,"

Beliau turut membidas sikap peserta perhimpunan 'Janji Demokrasi' yang bertindak luar batasan dengan memijak potret Perdana Menteri dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.


Saya minta rakyat menilai sendiri betapa rakusnya pembangkang yang cuba mengambil tampuk kuasa dari kerajaan:-
Tidak cukup dengan itu, ada peserta bertindak melampau dengan melondehkan seluar pada gambar tersebut dan ditatap beberapa orang Melayu dengan siulan kegembiraan oleh anak-anak muda.

Demikian juga apabila kerajaan PKR Selangor membelakangkan peranan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dengan tidak menjemput baginda ke sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri Selangor, insiden ini juga mendapat perhatian Tunku Abdul Aziz.

Kerajaan negeri berkenaan dilihat hanya membiarkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang untuk menjadi orang kenamaan (VIP) dengan memberikan ucapan selama lebih setengah jam. Apakah ini seminar ekonomi atau majlis ceramah politik PKR?

"Apa lagi perubahan yang ingin dibuat oleh mereka? Bagaimana boleh bertindak sedemikian? Adakah ini gaya pembangkang apabila sampai ke Putrajaya kelak? Saya minta rakyat menilai sendiri betapa rakusnya pembangkang yang cuba mengambil tampuk kuasa dari kerajaan.”

Mereka (pembangkang) ini perlu 'dinilai' kembali oleh rakyat:-
"Mereka (pembangkang) ini perlu 'dinilai' kembali oleh rakyat. Tidak melampau sekiranya saya katakan sedemikian kerana itulah yang saya rasa ketika saya meninggalkan mereka. Itu bukan kali pertama saya meninggalkan DAP, setelah dua bulan menyertai mereka, saya sudah menghantar surat peletakan jawatan kepada mereka tetapi saya dipujuk rayu oleh mereka untuk terus tinggal dengan meyakinkan agenda ke Putrajaya adalah demi rakyat.”

"Kononnya kehadiran saya adalah untuk menyelamatkan bangsa Melayu saya sendiri dari terus dihanyutkan oleh UMNO. Tetapi apabila saya meminta mereka supaya memberi peluang kepada saya untuk melakukan tanggungjawab menambah bilangan Melayu dalam DAP, mereka hanya mendiamkan diri. Seolah-olah DAP tidak perlu pemimpin Melayu lain kecuali saya seorang. Benarkah DAP itu parti untuk semua? Relevankah parti itu untuk Melayu," soalnya.

Is it too much to ask? :-
Nada Tunku Abdul Aziz dilihat amat kecewa apabila menyentuh tindakannya keluar DAP. Beliau bercakap seolah-olah telah lama meninggalkan parti pembangkang itu.

"Negara luar sedang memerhati bibit-bibit perpecahan yang sedang terjadi di negara kita. Selama ini kita boleh berbangga, pelbagai bangsa bawah satu bumbung. Mungkinkah ini masih relevan andainya mereka ini (pembangkang) memerintah?

"Adakah terlalu tinggi permintaan kita untuk hidup aman damai di bawah satu bumbung? Is it too much too ask? " soal Tunku Abdul Aziz.

Disusun dari Utusan.
Comments / Pandangan Melalui Facebook

5 comments:

  1. Tunku, sebiadap-biadap budak-budak tu mereka tidak pelahap mentekadarah harta negara. Yang Tengku bermesra-alam dengan malaun-malaun bajingan yang merompak khazanah negara tu apa ke jadah nya?
    Biadap mereka belum lagi ketahap pengkhianat. Si malaun-mentekedarah khazanah tu suci ke? Tengku, awak dah jadi sejarah!!! Lebih baik diam drpd mengutuk orang!

    ReplyDelete
  2. Shut up lah Tengku Aziz. You mampus secepat mungkin dengan si mamakthir tu lebih bagus.

    apa yang keluar dari mulut kau semua najis.

    takde orang respek kamu lagi lah....

    kenapa mulut kamu diam bila najis berkaki diUMNO/BN merompak, melanun, mencuri, merogel dan sebagainya? kenapa kau diam bila PDRM bunuh orang dalam lokap? kau tu belah seberat lah....

    tengok lah Najib curi wang dari scorpene, shahrizat, mamakthir.....kau senyap aje...takut nak suara kan? takde telur lah kamu.

    aku meluat tengok muka kau

    ReplyDelete
  3. tengku ke tunku ni...aduhh klau nak tau nilh caranya nak bodek krajaan brulah masyuk!..

    ReplyDelete
  4. ramai juga yang terasa tu...

    ReplyDelete
  5. JANGANLAH MENJADI HATI YANG K.E.R.A.S....! YANG RUGI ADALAH MAK-BAPAK KAU JUGA... 'ESOK' JIKA DAP BERKUASA K.A.U YANG PERTAMA DIBERI MAKAN... B.A.B.I....!! LANTAK KAU P.U.A.S...!! P.U.A.S...!! IBLIS LAKNAT....!!

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive