Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

21/08/2011

Video:- Ali Setan Lupa Daratan. Duit Sumbangan Melayu lah Yang Membedah Jantung Beliau.

Oleh : HHalem.
 Dulu

Cerita Selepas Zuhur - Azmil Mustafa aka 'Ali Setan'
Masjid Al-I'tisam, TTDI Jaya - 15 Ogos 2011.

Sekarang

Teringat penulis kepada pelajar-pelajar Malaysia luar negara samada di Mesir, Pakistan, United Kingdom atau Amerika. Samada tajaan kerajaan atau persendirian.

Rata-rata apabila mereka pulang ketanah air selepas 6 ke 9 tahun di luar negera, mereka akan dapati di Malaysia semuanya tak kena.
Sistem tak kena-Perlembagaan tak kena-Kerajaan tak kena-Melayu tak kena.

Pendek kata, semuanya tak kena pada pandangan mereka. Malah ada yang sanggup menyuarakan ibu bapa mereka sendiri pun tak kena dari segala segi.

Mereka terlupa bahawa sistem yang ada, kerajaan yang ada dan disebabkan mereka dilahirkan sebagai orang Melayu lah, maka mereka akhirnya berjaya keluar negara.

Penulis berpandangan, perangai Ali Setan di atas pun serupa setelah berada di Syria selama 5 tahun. Atas sumbangan derma jariah orang-orang Melayu Islam lah beliau ke Syria, membesar anak-anak di sana dan akhirnya membuat pembedahan jantung sehingga ke hari ini.

Alih-alih, semua Melayu tak kena, sistem Melayu tak kena, tempat beliau berkerjaya sebagai artis Melayu semuanya tak kena. Terlupa bahawa hasil sumbangan dan sebab musabab duit-duit Pakcik dan Makcik kampong lah yang membuat beliau masih bernafas sehingga kini.

Kepada yang menyaman atau membuat laporan polis terhadap Ali Setan, dirasakan tindakan ini akan turut membuat Ali Setan semakin popular dan lebih ramai akan menjemput beliau berceramah. Lagi banyak lah Melayu yang menderma kepada manusia yang tidak berterima kasih ini.

Saman sahaja Pengerusi Masjid/Surau yang menjemput beliau. Biarkan Pengerusi Masjid bertanggungjawab dan lain-lain Masjid akan ketakutan untuk menjemput beliau yang tidak ditauliahkan.

Biar Ali Setan ke ceramah-ceramah Pas sahaja yang memang kita ketahui bahawa Melayu Pas senantiasa ditipu oleh pelbagai manusia termasuk ditipu oleh Komunis Dap.
Comments / Pandangan Melalui Facebook

9 comments:

  1. Manusia jahil yang terus jahil dengan ilmu yang diperolehi.....

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum en azmil.saya selalu tengok you cik azmil ,saya rasa sedih le yg mana cik azmil mengatakan org melayu bodoh,tak ada telor dan kafir.apa kah cik azmil bukan org melayu?.ada satu ceramah tu cik azmil kondemkan kereta buatan malaysia,dan cik azmil puji kereta mercedes.nak tanya cik azmil mercedes tu sapa yg buat?bukan kafir kah yg buat?bermakna cik azmil pun menyokong dan mengagungkan kafir juga,kalau le cik azmil org yg bertqwa pada allah cik azmil tidak akan mengutuk dan mengumpat org lain.tambahan pula pada bulan ramadan yg mulia ini.tidak beriman lah sesaorang itu pabila dia membuat sangkaan buruk dan mengumpat org lain.itu tak kan cik azmil tak tau.cik azmil bagi tau tiap 2 ceramah ada pembayaran,kenapa pulak nak bayar ,ini ilmu allah ,semasa nabi muhammad SAW mengengbangkan agama islam tak ada apa apa bayaran pun,sedangkan harta dia sendiri habis digunakan nya utk agama islam.saya rasa cik azmil menuntut separuh jalan je.ye 5 tahun je .ibarat membawa air dalam tong yg tak penoh,saya harap cik azmil paham maksud saya ni

    ReplyDelete
  3. Bagi contoh semua salah, buat kira-kira pasal DEB salah...main cakap aje....lagi duk maki orang lain...ini ke orang Islam? Kalau Nabi Muhamad SAW berdakwah dalam nada macam ni dulu...ingat semua arab kekal Kafir smpai hari ni...

    ReplyDelete
  4. Salam Tuan Hhalem,

    Masjid Al-Itizam di TTDI Jaya Shah Alam sememangnya terkenal dengan Nama ianya tersendiri kerans banyak Kontraversi hanggit!

    Masjid ini dikuasai oleh Puak-Puak PASembur dari Kepala AJK sehinggalah ke akar umbi. Inilah tempat mereka bergayut untuk mempengaruhi penduduk serta masyarakat sekitar akan fahaman Pakatan Haramjadah yang berpaksikan kpd
    Al-Juburi.

    Tazkirah, ceramah, qiaimulai dsb adalah batu pelindung untuk menghalalkan cara mereka beroperasi dengan halus.

    Mudah saja utk mengenali mereka, selepas tazkirah atau ceramah yg melaung laung dgn mendabik dada, maka kita akn dengar laungan takbeer...Allahuakbar!

    Hampir segala apa yg di buat disini bermotifkan politik kearah PASembur. Kemelut pemilihan AJK, Maahad Tahfiz, Perlantikan Nazir, Pembinaan Masjid Baru dsb sell jadi berapi asap akibat mencampurkan fahaman AMBiGa dal am rumah Allah.

    Baitul Ikwan yg tarletak 150 meter dari masjid ini Merupakan Markas induk
    PASembur. Manakala MPP Zone 16 hanya sepelaung dari Masjid bertempat di Dewan Bunga Kertas Merupakan suku Puak Pakatan Harajadah!

    Sambutan Raya nanti Akan di kendalikan oleh Masjid serta di campur adukan dengan MPP Zone 16 ini. Jemputannya Sudah pasti puak Pakatan Haramjadah yg di ketuai oleh Khalid Gereja, Khalid Gagap, Yaakob Khinzir Sapari, Dll.

    Pada masa ini aksi berebut Microphone Akan bermula. Siapa yang dapat memegang microphone dan berucap dgn lama & panjang, maka dialah pemenang walaupun ceramah mereka basi, tiada Fakta, berunsur fitnah Dan bodoh tak terperi!

    Jika ada pihak2 tertentu membuat sedikit audit di Masjid ini, di percayai ramai yg akan bertapa di rumah buat seketika sehingga rebut itu reda!

    Tahniah Tok Janggut Azmil Mustafa kerana membuka minda yg Melayu itu bodoh. Kebodohan itu datang dari pengikut AMBIGA fahaman Al-Juburi yg menghalalkan Murtad. Dan pengikut ini majoriti berkampung di Masjid Al-Itizam TTDI Jaya Shah Alam.

    Mohd

    ReplyDelete
  5. Sedih azmil tak dapat ilmuan win win di syria negara dimana pertembungan timur dan barat berlaku. Ceramah ilmuan Allah atau politik ne?

    ReplyDelete
  6. Tuan Mohd:-)

    I say, patut la dia di jemput berkali2 di TTDI. Walaupun maki hamun Melayu sendiri. Pegerusi Masjid x juga di saman atau beri amaran oleh Pejabat agama.

    Kaedah penyampai AliSetan sahaja yg cukup teruk, walaupun setengah bab Melayu tu kita memang arif.

    Beliau sebagai public figure x sepatut sampai kaedah cara begitu. Itu kaedah penyampaian budak2 kaki lima.

    ReplyDelete
  7. Azmil cakap Melayu bodoh kerana dia berjaya memperbodohkan Melayu untuk menderma kepadanya hingga boleh duduk kat Syria. Jenis manusia tak sedar diri.

    ReplyDelete
  8. LAGI HEBAT SIJANGGUT NI NGUTUK LAGI2 MENCURAH2 DERA MASUKKKKKKKKKKK
    PENCERAMAH PUAK2 SETAN SAMA MCAM TOP LESS SHOW DIOVERSEAS
    LAGI TELANJANG ,'TIP' PUN LAGI BANYAK
    PENCERAMAH PAS SAMALAH KAEDAH TOPLESS SHOW
    LAGI KUAT CARUT , FITNAH MAKI HAMUN BANYAK2- LAGI BNYK DERMA ,BOLIH PAKAI MERCS
    JIKA TAK NAK BAYAR GUNA APA,,,,,,,,?? NJANGGUT
    TERUSKAN ALISYAITON NURRAJIM ,,,AKU SOKONG DAN PANGKAH UNDI KAMU SUPAYA KAMU BNYK DOSA
    LAGI BNYKSETANNI CERAMAH LAGI BNYK DOSA DAN LAGI RAMAI YG MENDENGAR JADI BODOH
    MELAYU YG BODOH ADALH ORG YG DENGAR CERAMAH LU
    HANYA ORG BODOH YG BISA MENGAJAR ORG BODOH
    DARI ORG BODOH KEPADA ORG BODOH
    FROM THE PEOPLE TO THE PEOPLE FOR THE PEOPLE

    ReplyDelete
  9. Bukan semua majlis ilmu di Masjid TTDI Jaya berbaur politik.
    Ada yg neutral. Namun yg mengeji itu Dan yg buat fitnah itu yg menarik minat
    Serta mendapat sambutan ramai.

    Kerana ini maka AJK bijak pandai menjemput puak2 berbau pembangkang untuk mencukupkan rasa.

    Malangnya golongan ini tidak sedar bahawa Masjid adalah tempt beribadah, bukan tempat Nak pancing undi!

    Mudah sahaja...bila puak Takbir ini menguasai masjid, maka puak Umno kurang pula kelihatan batang hidung!

    Ibadah Korban Haji pada tahun ini ada yg buat di Masjid & ada pula yg buat di tepi taman Permainan kanak2 TTDI Jaya.

    Sesuatu yg menampakan puak2 hidup dalam satu taman tidak dapat mengerjakan Ibadah Korban dgn kerjasama kerana fahaman politik yg berbeda!

    Bukan semua orang bodoh dapat telan bulat2 apa yg penceramah sampaikan. Cuma Naluri resam melayu tidak mahu berdebat dgn Ustaz Janggut berserban Putih secara konfrantasi.

    Percaturan politik sebegini rupa, merugikan bangsa, mencemarkan nama ugama Islam serta menghancurkan silaturahim antara masyarakat.

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive