Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

26/08/2011

Tuan Ibrahim Biadap. Dr Che Rosli Di Panggil Pas Pusat Kerana Bertelagah.(Update dgn Video)

Oleh : HHalem.
Update dengan Video........

1- Semalam Rabu, Buletin Utama TV3 menyiarkan kenyataan Dr Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor yang merupakan lulusan Phd Sains Nuklear mengenai isu kilang Lynas di Gebang, Kuantan, adalah selamat.

2- Wahal Ahli Parlimen PKR Kuantan, Fuziah Salleh terus menerus main sentimen bahawa kilang itu tidak selamat.

3- Ini memberi tamparan amat hebat terhadap kejahilan dan ketaksuban penganut Pkr dan Pas, dimana Dr Che Rosli memberi pandangan beliau sebagai ilmuan kelulusan sains nuklear, bukan nya sebagai pandangan ahli politik Pas.

4- Pengakuan benar dibuat oleh Dr Che Rosli ketika ditemubual Karam Singh Walia bersama-sama Profesor Dr. Ahmad Termizi Ramli, seorang Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan. Lihat pengakuan dan kenyataan bersama Dr Che Rosli dan Dr Ahmad Termizi dibawah.

"Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya."

"Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin."

"Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah."

“Penduduk Kuantan tidak perlu takut dengan kewujudan kilang kimia Lynas.”

"Jadi benda-benda macam tu tuduhan yang tidak saintifik, tidak akademik langsung. Tuduhan-tuduhan yang macam tu lah, maknanya pada masyarakat, pada rakyat tidak perlu takut. Mereka boleh sendiri nanti melihat sendiri masuk ke Lynas melihat apa saja, apa yg dibina, apakah masa depannya, apakah kemudahan-kemudahan yang ada untuk menjaga keselamatan pekerja dan juga orang awam"
 – Dr Che Rosli

"Isu ni isu yg dimanipulasikan untuk kepentingan tertentu. Jadi dalam banyak keadaan data-data yang dikemukan tu tak dapat dipertahankan sebenarnya secara saintifik. Jadi cuma dispinkan. Digembar-gemburkan. Data-data yang pada saya kadang-kadang palsu dan tidak ada kena mengena."

"Jadi saya rasa sedihlah kalau kita, negara ini membuat sesuatu keputusan yang sangat besar, genting kepada kepentingan negara berdasarkan kepada emosi, berdasarkan kepada propaganda dan tidak berdasarkan kepada ilmu, berdasarkan kepada kepakaran yang sediada dalam negara ini sebenarnya."

"Lynas juga dapat lesen untuk melakukan proses ini di Australia tapi kos tinggi. Jadi pertimbangan di sini ialah kos ekonomik, pertimbangan keberkesanan kos, cost effectiveness. Jadi mereka memilih di Malaysia kerana Malaysia mempunyai infrastruktur yang baik dan kos pengeluaran per unit yang boleh bersaing di pasaran dunia. Jadi kita dipilih dalam konteks itu. Pada pandangan saya, satu peluang win-win situation. Sama-sama untung."
 - Profesor Dr. Ahmad Termizi

5- Pengakuan Dr Che Rosli diatas cukup mengerunkan Pas dan Pkr, lalu mereka terus bertindak memanggil beliau untuk di soalsiasat. Kita lihat penafian dan pembohongan Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan PAS Pusat.

6- Sesama Pas sendiri pun mereka sanggup berbohong, ini kan pula berbohong kepada rakyat Malaysia. Tuan Ibrahim berbohong dan menyatakan beliau tidak pernah mengeluarkan sebarang larangan kepada Dr Che Rosli untuk mengeluarkan sebarang kenyataannya tentang nuklear termasuk berhubung dengan isu Lynas.

"Saya selaku Ketua Penerangan PAS Pusat tidak pernah mengeluarkan halangan kepada Dr Che Rosli untuk mengeluarkan kenyataan berhubung dengan nuklear. Jadi kita akan panggil Dr Che Rosli untuk mendapatkan penjelasannya," – Acum Tuan Ibrahim kepada Harakah.

7- Tuan Ibrahim terus main kasar dan biadap terhadap Dr Che Rosli.

"Malah berdasarkan kenyataan penduduk di kawasan itu, sekiranya Dr Che Rosli yang bersetuju dengan projek itu, jangan sekali-kali dibina di kawasan mereka, tetapi bawalah projek nuklear Lynas itu ke tepi rumah Dr Che Rosli sendiri”

8- Tuan Ibrahim cukup-cukup merepek. Di Broga, sebelah University of Nottingham, Hulu Langat, kilang pembakaran sampah (incinerator) tercanggih dari Jepun pun terpaksa diberhenti, ini kan pula loji 'rare earth'. 

9- Ada juga dalam Pas ahli Nuklear Sains. Dr Che Rosli mungkin mahir mengenai nuklear tetapi di Hulu Langat beliau amat Samdol dalam politik. Sememangnya sesiapa yang menyokong Dap Komunis dan Anwar Bontoti adalah Samdol; itu sahaja kriteria untuk menjadi Samdol.

10- Bergaduh puas-puas dengan Tuan Ibrahim, kemudian keluar Pas dan jadi Bebas.

Comments / Pandangan Melalui Facebook

13 comments:

  1. Saya duduk di Toyohashi Japan sekarang ni, tertarik dgn citer inceranator dari Japan tu, kat kawasan saya ni ada sebuah inceranator dikelilikgi oleh kebun sayur dan sawah padi dan rumah kediaman. apa yag lagi menarik ialah tenaga yang dihasilkan oleh incerenator ni digunakan pulak utk memanaskan air di kolam mandi yang ibia bersebelahan... menarik utk dilawati oleh pihak yang membuat tohmahan.

    ReplyDelete
  2. Tuan Anon 19:16 Japan:-)

    Dah berkali-kali dibawa melawat makan angin ke Jepun. Semua orang kampong seronok sbb x pernah pergi Jepun.

    Balik bising lagi, group lain pula pergi, balik bising lagi.

    Ini semua kerja org Politik DAP, Pas masa tu.

    Kilangnya pun atas bukit sebelah Taman Universiti, masuk melalui Padang Golf.

    Rasa-rasanya bukan depa takut logi sampah tu sangat.

    Mungkin sbb beribu-ribu laluan lori sehari akan lalui kawasan Semenyih. Kawasan University Nott pula tu..

    Lori sampah x ader la kilat-kilat macam Loji haa.

    Apa pun depa ni memang Samdol, semua teknology pembangunan ditolak.

    ReplyDelete
  3. Tuan

    Incinerator di semenyih dibatalkan bukan sebab yang mereka dakwa, tetapi lebih kepada penipuan kaum DAP yang memegang sebahagian besar hartanah dan bangunan di Bandar Rinching, Bandar Tasik Kesuma dan Semeyih Central. Sedia maklum, mereka membeli untuk pelaburan jangkapanjang dan kewujudan incinerator melemahkan jajaran keuntungan pelaburan mereka.

    Jika mereka jujur dan benar, kenapa tapak pelupusan sampah yang hidup segan mati tak mahu yang terletak dijantung perkampungan Melayu di Sg Lalang Semenyih tidak diperjuangkan oleh mereka?

    Malangnya bangsa ku Melayu terus tidur dan terlena dengan politik yang tidak berkesudahan.

    ReplyDelete
  4. macam tu kalau nak bagi turun nilai hartanah senang je, bawa sumber radiasi lepas tu letak kat kawasan mewah mesti turun nilai hartanah tersebut. bagus idea ni.

    ReplyDelete
  5. Tuan Adam:-)

    Bandar Rinching, Tasik Kesuma jauh 10km dari laluan simpang Bandar Semenyih tu. Hartatanah sekarang kat Tasik Kesuma pun mati juga. Malap. Pemaju Nam Fatt dah rugi gila. Itu belum ada Incinerator lagi. Kedai 5 tingkat disitu 90% kosong Tuan. Incinerator sebenarnya tak ada effect langsung dgn nilai hartatanah Tuan.

    Bandar Rinching memang jatuh harga dari dulu lagi sbb banyak Hindu pencuri disitu.

    Maknanya Tuan, bukan depa takut pasai hartatanah jatuh. Tapi Politik DAP/MCA lebih.

    Sekarang ni pun, dari Tesco ke Simpang Broga jam gila pagi petang. Bayangkan jika ada lori sampah 20 biji que dekat Simpang Broga. Hari-hari mau ada 500 lori sampah seluruh Selangor masuk mai. Mati Tuan.

    Tuan pun tahu kan jika kita berada dibelakang lori sampah. Ayaq najis sampah atas jalan 5 hari tak hilang bau.

    Bangalow lot kat Pandang Golf tak laku pun dari dulu lagi. Sbb tempat jin pontianak Mak Lampir, dok main silat gayung, Tuan.Incinerator cuma alasan, Tuan.

    Taman Universiti mula-mula dulu sebuah banglow 400-500k. Laa ni jatuh 200k saja. Banyak kosong.
    Kosong sbb Uni Nottingham tak buat-buat dekat 5 tahun, jatuh harga terus. Silap timing.

    Cadangan Incinerator datang kemudian. Lepas tu depa kata Incinerator jadi penyebab. Depa pembohong, Tuan.

    Incinerator cukup kelas Tuan, spotless clean, sinar memancar-mancar. Saya penyokong kuat Incinerator dibina Tuan.
    Tapi supporting logistics dia, Tuan, cukup tak terkawal dan tak terjamin.

    Siapa yang bertanggungjawap lori-lori sampah kat luar. Itu sebenarnya ceritanya Tuan. Lori-lori sampah tu spotless clean ker, Tuan.

    Cerita hartatanah jatuh tu semua auta Tuan.

    SEBAB APA TAKUT JATUH TUAN. NAIK PUN TIDAK.
    APA NAK JATUH NYA. TAK TAKUT JATUH, SBB TAK NAIK-NAIK TUAN.

    Sekarang ni Hindu-Hindu Paria yang bawa lori sampah, semua pi buang Sampah atas jalan di kawasan Tasik Semenyih. ATAS JALAN TAR, Tuan.

    Sebenarnya Tuan, jika ada jalan, puak-puak DAP/MCA ni kita lupus sekali dgn sampah, Tuan.

    ReplyDelete
  6. Salam HH,
    Singgah sebentar....komen Tuan hari ni bersemangat betul!!!

    ReplyDelete
  7. Tuan TS:-)

    Bersemangat sbb baru balik Trawih.

    ReplyDelete
  8. Tuan HH,

    Komen Tuan terbaikk!!! Semangat nak beraya kotttt... Hehehehe..

    ReplyDelete
  9. HH,komen tuan bernas Dan menarik.......sy setuju apa yg tuan utarakan tu!

    ReplyDelete
  10. Salam Tuan ...

    Fuziah has been one of the lucky candidates who gained political benefit out of sleepy Badawi and menacing Khairy ... but does she really have the quality ... I whacked her many times in FB ... and no answer from her ... HI HI HI

    BTW ... Selamat Hari Raya ... driving north in one hour time ...

    ReplyDelete
  11. Tuan Singh:-)

    Probably fauziah 'no speaking engleto':-)

    Selamat raya tuan, happy journey back home.

    Safe driving especially towards Gua Musang area.

    ReplyDelete
  12. Slm HH,

    Memang terbaeeek kali ini tuan jelaskan dalam ruangan komen. Teruskan perjuangan tuan .. saya tetap dibelakang tuan menyokong segala perjuangan tuan utk kepentingan anak cucu dimasa hadapan.

    wslm dan slmt hari raya maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  13. Tuan CheNal:-)

    Terima kasih Tuan Nal.

    Saya baru sampai AloqSetaq. Broadband pulak tertinggal.

    Skrng ni kat WiFi restron sebelah rumah.

    Cukup sakit kalau tak der line Tuan Nal.

    Siksa jiwa.

    Selamat Hari Raya Tuan Nal:-)

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive