Posting Beberapa Jam Yang Lalu.

16/10/2011

NAJIB SIGN MATI: Najib Baru Sahaja Membunuh Umno Pulau Pinang.


Oleh: HHalem.

Najib Sendiri Akui Gerakan Telah Rosak 
dan Perlu Di Perbaiki.

1- DS Najib hari ini baru sahaja tandatangan surat mati dan akan berkuburnya Umno dan Melayu Pulau Pinang sekali lagi kepada pembangkang Pakatan Rakyat pada PRU 13 nanti.

Damage-control perlu dilakukan segera dengan kata sepakat Gerakan dan Umno untuk meredakan hati orang Melayu Pulau Pinang yang telah membuak dengan ketidak-cerdikan Najib.

DS Najib Razak tersilap langkah dengan memberi jaminan kepada Gerakan bahawa Umno tidak akan sama sekali menuntut tampuk kepimpinan Pulau Pinang sekiranya Umno-BN merampas balik negeri itu daripada Pakatan Rakyat.

“Umno tidak akan menuntut kepimpinan Pulau Pinang. Kami bersedia untuk bekerjasama dengan parti-parti komponen yang lain”
-      ucap DS Najib di Persidangan Perwakilan Kebangsaan Gerakan.

"Dia (ketua Umno negeri) pun sependapat bahawa Umno tak perlu dan tak ingin menuntut kerusi ketua menteri Pulau Pinang sekiranya BN diberi mandat,"
-      kata Najib selepas perasmian persidangan GERAKAN hari ini.

Kata-kata persetujuan secara prinsip di atas adalah syok sendiri diantara Najib dengan Ketua Perhubungan Umno PP yang masih belum dibincangkan didalam komponen BN.

Sebagai Pengerusi BN, Najib berkata Gerakan mesti bekerja keras untuk mendapatkan negeri itu daripada DAP. DS Najib tidak ambil kisah, tidak ambil berat dan ambil ringan (take-for-granted) tentang usaha-usaha orang Melayu dan Umno.

2- Politik di Pulau Pinang adalah politik antara survival Melayu dan China, bukannya politik BN dengan DAP. Sebelum PR12 tahun 2008 lagi orang-orang Melayu amat kecewa dengan Koh Tsu Goon dan telah beberapa kali berjuang menuntut supaya memberi jawatan Ketua Menteri kepada orang-orang Melayu. Undi orang Melayu lah dari Tanah Seberang Perai/Bagan yang memenangkan BN sebelum ini. Data-data dan peratus pecahan perincian undi setiap penggal PRU dapat membuktikannya.

Malah akar umbi dan Wanita Gerakan sendiri pun bencikan Tsu Koon dan menganggap beliau punca semua kegagalan Gerakan dan memaksa beliau supaya beredar secara perlahan-lahan, di sini>.

Najib benar-benar tersilap langkah kerana tidak mendengar suara rakyat yang beliau laungkan mesti diutamakan. Orang Melayu akan kecewa dan undi protest akan berlaku. Mereka akan membuat undi rosak atau mengundi calon Melayu, tidak kira parti mana sekali pun, walaupun parti Melayu cap boya tembaga yang akan bertanding.

Najib tidak faham bahawa, buat ketika ini Gerakan adalah Tsu Koon dan Tsu Koon adalah Gerakan. Apabila disebut sahaja nama Gerakan, timbul bayangan muka walfare Tsu Koon yang langsung tidak ada rezeki.
Dekat PRU 13 Buat-buat Muka Walfare

3- Langkah damage-control yang dimaksudkan ialah Tsu Koon perlu membuat keputusan dan umumkan yang beliau tidak akan bertanding langsung di Pulau Pinang dan nyahkan diri beliau dari Tanah Pearl Of The Orient itu. Jika bayang Tsu Koon masih berada di Pulau,maka selagi itu lah nama BN akan rosak di Pulau Pinang.

Dan Umno pula akan dianggap pembohong besar kerana bersetuju dengan keputusan Najib. Maka akan berkitar lah selepas ini bahawa ia kehendak Najib, tetapi Najib pula katakan ia kehendak Umno Penang.

Memang nama Umno telah rosak teruk di Pulau dan dengan itu Umno akan disahkan sekali lagi sebagai pengkhianat orang-orang Melayu di Pulau Pinang.

4-  DS Najib pula akui bahawa Gerakan telah rosak masakini dan perlu diperbaiki. 

"Kita nak parti Gerakan kembali ke zaman kegemilangannya, tapi jangan terperangkap dengan nostalgia” 

"Yang lepas itu lepaslah, apa yang berlaku sekarang adalah soal masa depan," – DS Najib

Di harap DS Najib sedar dari mimpi apa yang beliau lakukan.

Comments / Pandangan Melalui Facebook

15 comments:

  1. Tuan HH,
    Tsu Koon belanja Najib makan kat mana ni? Apa yang Najib dah termakan? Tolong risik-risik.

    ReplyDelete
  2. NAK KATA najib NI BODOH... MEMANG BODOH PUN NAK MASUK PERINGKAT BANGANG PUN ADER... TAK DENGAR KATA ORANG TUA2 (TUN M )DAN ORANG MELAYU MAJORITI...DAH JELAS KO ANGKUT BIAWAK HIDUP TU KE HULU HILIR... BILA MASA SI BIAWAK TU NAK BUAT KEJA KAT PENANG? SOKONG SUKUN TU SAMA JER SOKONG GUAN ENG BIAWAK TU.. TAK DER BEZA PUN.. DIA HIDUP PUN ATAS EHSAN UNDI MELAYU...PAS TU MELAYU PLAK DI ANAK TIRIKAN... KO NAJIB TAK PERNAH BELAJAR KER LEPAS PRU12 APA JADI? ORANG MELAYU BUKAN SUKA2 NAK PANGKAH PARTI DAPig HARAM TU ATAU PARTI FUCKATAN...MEREKA PROTES SEBAB MARAH NGAN SI BADAWI BENGAP TU YANG TAK DENGAR LUAHAN ORANG MELAYU PENANG...JADI APA YANG KO CAKAP NI... AWAL2 LAGI KO DAH BAGI BOLA TANGGUNG KAT DAPig LAHANAT TU UNTUK TERUS MEMERINTAH PENANG DAN MEMIJAK KEPALA MELAYU SEBANGSA KO....HARAP KO NAJIB TAU APA KO BUAT DAN INGAT BUDI BAIK ORANG MELAYU SELAMA INI TAK PERNAH DI HARGAI OLEH BANGSA LAIN TAU... SEBUSUK2 BANGSA SENDIRI...TETAP BANGSA SENDIRI JUGAK..

    ReplyDelete
  3. Tuan TIS:-)

    Najib kena bohong oleh TsuKoon masa Perhimpunan.
    Katanya Najib kena buat announcemnt dan keputusan sekrang juga sbb ahli Gerakan risau Melayu akan jadi Chief Minister.

    Itu helah dia orang sekarang dan itu tipu DAP masa PRU 12 dulu.

    Kita tengok Datuk Azhar Umno mengamok selepas ini. Umno Penang nak selamat nama tuduh Najib buat keputusan.

    Azhar memang bungkus PRU 13 nanti.

    Tuan TIS, bab belanja makan,semua Melayu ketagih nasi mamak Penang. Ada ganja KAS-KAS.

    ReplyDelete
  4. Apo ni bang?, botolah yg PM cakap tu, takkan UMNO nak jadi Kotuo Montoghi Pulau Pinang plak, mestilah dari parti Cino, itu hakikat perkongsian kuaso... 12 kerusi mcm mano nak jadi Kotuo Montoghi.Cino ado 28 kerusi...Soal ea daghi DAP bialah MCA ko, Gerakan ko, bulihlah oghang Molayu monumpang...UMNO dan MIC tau tu..

    Jokiden

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum
    Salam Perjuangan
    Minta jasa baik tuan untuk link kan blog saya disini
    http://kerispusakabangsa.blogspot.com/
    Blog tuan telah saya link kan di blog saya
    Terima Kasih ...Wassalam

    ReplyDelete
  6. Ini petanda BN akan kalah lagi di Pulau Pinang.

    Najib memang bodoh . . .

    Najib memang bangang . . .

    Semua Melayu sokong calon bebas Perkasa

    Bersatu Melayu demi agama dan bangsa

    ReplyDelete
  7. parti cina sama jer...baik DAPig ker MCA ker Gerakan ker.. sama jer.. KIASU dan UNTRAKIASU ade kat mereka..bila cakap bab RASIS dia tuduh UMNO yang RASIS padahal bangsa paling RASIS didunia adalah bangsa diaorang lah...jadi anoy 1533 ko nak pangkah Gerakan sama ko pangkah DAPig lahanat tu..takder beza pun.. orang melayu Penang tetap tertindas dan kena pijak kepala..

    ReplyDelete
  8. sukun tu puppet pada puppetmaster LGE... takkan tu pun korang bengap lagi nak faham...najib jer yang ngok lagi...

    ReplyDelete
  9. satu keputusan yg bodoh seperti beri pisau pada cina suruh tikam melayu

    ReplyDelete
  10. bawak turunlah Chin Peng ke P.pinang,baru dapat solid undi cina....Hak melayu digadaikan ,hak cina jangan di usik. Pendek lah lu Najib.

    ReplyDelete
  11. Sengal punya leader,Suruh belajar bahasa Cina, Profsr Cina kat Tongsan belajar Bahasa Melayu...
    Hampeh lah lu Najib.....Hidup Cina, Hidup Cina, Hidup Cina....
    PUNDEK BERAPI LAH LU NAJIB

    ReplyDelete
  12. KALU MELAYU DAH TENAT,DIA KATA MELAYU TENAT KERANA ADA TONGKAT JADI KITA PERLU BUANG TONGKAT MELAYU.
    KALU CINA TENAT DIA TAK KATA TONGKAT TAPI KENA BANTU CINA PULAK LAK TU.....HALLO BRO, ITU GERAKAN KASI KERJA PASANG POSTER UMNO JE LAH,YG KO SIBUK BAGI GERAN FREE HOLD KAT GERAKAN TU APA KE JADAH NYA.
    HAMPEEEEEEEEEEH.

    ReplyDelete
  13. TSU KOON KEMUNGKINAN BESAR XKAN BERTANDING DAN SERAH JAWATAN SEBAGAI PENGERUSI GERAKAN SEBELUM PRU13...NEGERI TUE MEMANG SEJAK DULU DI TADBIR GERAKAN SEBAGAI WAKIL BN....

    ReplyDelete
  14. Najib memang sudah keliru, terlalu mengejar populariti hingga merosakkan perjuangan Barisan Nasional. Hal Gerakan/MCA/MIC yang sedang nazak itu, patutnya pimpinan merekalah yang perlu ambil tindakan serius dan berusaha sedaya upaya, ini tidak Koh Tsu Koon, Chua Soi Lek, Palanivel sibuk nak main wayang itu dan ini, Najib pula jadi 'kerbau' dengan terhegeh-hegeh jadi balaci mangkuk hayun tiga orang di atas.

    Kalau orang Cina telah tolak Gerakan dan MCA, takkan kita pula nak terima pimpinan Gerakan dan MCA sebagai Ketua Menteri? Patutnya Najib serius dengan amaran supaya Gerakan dan MCA serta MIC berhempas pulas untuk pulihkan parti mereka sekiranya mahukan Pulau Pinang masih berKetua Menterikan calon dari Gerakan. Najib lemah dalam politik, cakap saja lebih, mendewa-dewakan bangsa asing tetapi membiarkan anak bangsa sendiri terpinggir, lihat pembangunan di kawasan bandar yang dikuasai oleh DAP macam cendawan tumbuh selepas hujan sedangkan kemudahan di kampung-kampung bukan main susah nak dapat, jalan rosak sebab kegiatan pembalakan, lori sawit yang lebih muatan tak diambil tindakan, macam ini Najib layak jadi Perdana Menteri lagikah? Najib hanya pentingkan populariti beliau, kalau nak uji populariti, sila masuk Akademi Fantasia atau Raja Lawak sajalah, buat apa nak jadi Perdana Menteri? Itulah cakap besar, tapi tak reti nak jadi pentadbir yang baik. Orang kampung berhujang panas sokong kerajaan, tapi tak dapat pembangunan, tapi puak kiasu DAP yang menentang kerajaan dapat macam-macam kemudahan, kononnya nak ambil hati orang Cina, kalau begitu, Najib janganlah nak terhegeh-hegeh mengemis undi bumiputera di kampung, pergilah mengejar undi Cina di bandar dan orang-orang kaya yang tak sokong kerajaan pun.

    Orang kampung yang bengang dengan Najib dan kuncu-kuncunya (Chua Soi Lek, Palanivel, Koh Tsu Koon, Hishammuddin, Nazri Aziz, Pak Lah dan Khairy).

    ReplyDelete
  15. Najib perlu undur, berundurlah, ramai orang telah meluat dengan Najib, sekadar nak kejar populariti sedangkan kepentingan nasional tergadai, apa kejadahnya?

    Senarai perosak kepentingan nasional dan melingkupkan nama baik Barisan Nasional:

    1. Najib @ Bapa Vernakular Malaysia
    2. Pak Lah Kaki Tidur
    3. Khairy Tukang Demontrasi Liar
    4. Chua Soi Lek Pelakon P....
    5. Wee Ka Siong @ Timbalan Menteri Kiasu
    6. Palanivel @ Si Lembik
    7. Koh Tsu Koon @ Muka Toya
    8. Nazri Aziz @ Bapa Angkat Namewee
    9. Hishammuddin @ Menteri Amaran

    Selama berpuluh tahun Barisan Nasional kukuh sebagai parti pelbagai kaum yang mengandungi parti-parti berasaskan kaum supaya setiap kaum ada wakil demi menjaga kepentingan kaum masing-masing disamping melindungi kepentingan nasional Malaysia, selepas mangkuk-mangkuk di atas jadi Perdana Menteri, presiden parti, ketua pemuda, menteri dan timbalan menteri, semua tunggang langgang kerana sibuk mengejar populariti sedangkan kepentingan nasional yang selama ini menjadi tunjang kekuatan Barisan Nasional diabaikan. Lihat sajalah orang-orang kampung walaupun menjadi penyokong kuat kerajaan, tetapi pembangunan di kampung diabaikan tetapi sibuk menghias bandar dengan macam-macam hiasan walaupun itu kawasan DAP, tak gunalah orang kampung sokong Barisan Nasional sebab tak dapat hasil, sebab yang sokong Barisan Nasional tak dapat apa-apa hasil, tapi penentang kuat dan penyokong DAP pula dapat macam-macam kemudahan, ini telah menjadi bahaya kepada UMNO dan Barisan Nasional, semua ini angkara mangkuk-mangkuk senarai 1 - 9 di atas.

    ReplyDelete

Terima Kasih Kepada Pembaca Setia Berikut (233) :-

Ribuan Terima Kasih dan Penghargaan Kepada :- 1-Aku Pasbuih Siamang(GMC), 2-Ngentom Bulan, 3-EfyHelmy, 4-Wak Jengkol, 5-Media Permatang Pauh, 6-Gelombang Rakyat, 7-Pak Habib, 8-AloQ StaQ, 9-Gelombang Wangsa Maju, 10-Pacat, 11-Kota Sarang Semut, 12-Blogen Starz, 13-Suara Lensa, 14-Pendita Kain Singkat, 15-Pemuda UMNO Bahagian Tapah, 16-Razaq Saleem, 17-KL Boyz, 18-Remedy, 19-Jed, 20-Jiwa Paradox, 21-Anak Bangsa, 22-Sungai Rapat, 23-Realiti Mulut Melayu, 24-Yuseri Yusoff, 25-Eeka, 26-Papa Gomo, 27-Puteri UMNO Msia (Cyber Trooper), 28-Puteri UMNO Msia (Gerbang Tempur), 29-Hafiz, 30-Anak Seberang, 31-Wan Cikgu Muzik, 32-Link Msia, 33-AhmadKhairulNizar, 34-Radzuan Jalal, 35-Durahiem Satar, 36-Sakaria Mohd, 37-Det Guaq(IBSBina)-Jantan Man, 38-Mal Jor, 39-Pemuda TG, 40-Putra Melayu, 41-Abe Zul=Zulkufli Hussin, 42-Hulu Langat-Horas, 43-Zulkufli=Abe Zul, 44-AkuBekasPkr, 45-Tenggara EnalRahim, 46-LamiaFamilia Ajai62, 47-SFH70, 48-SangKuriang Malaya, 49-Cr.Lukman Moidin, 50-Terbey Lastik, 51-Boyjot71, 52-Siti Fatimah, 53-Dewi Sue, 54-Bujang Senang, 55-Bee Qs, 56-Gerakan Timur, 57-CostaCurta, 58-Jemari Kasturi, 59-Semut Hitam, 60-Harith Haiqal, 61-DK Ku-Bro, 62-Teacher Fadzly, 63-Tepak Bersulam Zack, 64-Alida Mahmod wife Jalaini Ajai, 65-Mohd Zainudin, 66-Azman Naim, 67-GhostWriter, 68-Darah Satria, 69-Zayyat, 70-Zulkifli Yunus, 71-Khaidir Baharudin, 72-Hsya Feeqah, 73-Meow Bergaya, 74-Syed Abu Sayyaf, 75-Tinta Jambu, 76-HHalem, 77-Jason Wade, 78-Cikgu Mat, 79-Mohd Ali, 80-CoolMore, 81-MelayuWawasan 1Msia, 82-MZaifful, 83-Keris Panas, 84-Keris Jentayu, 85-Wau Janak, 86-Zuraini Kamal, 87-Lukes, 88-Naluri rakyat, 89-Mohd Azlan, 90-Nemo, 91-Md Shawall, 92-Lat Alang, 93-Apai Sepai, 94-Abdul Majid, 95-Nemo, 96-Topan, 97-Myia, 98-Mohd Najib, 99-Gensuri Lestari, 100-Muhammad, 101-Webmarhaem, 102-Mohd Najib, 103-Che Nal, 104-Ahmad Razali, 105-Nazari Mohd, 106-Benny Fizz, 107-Panglima Hitam, 108-Mohd Kamarulzaman, 109-Hanafi, 110-Halim Mansur, 111-Jieiyha, 112-G13, 113-KapakTajam, 114-Al Malek Fuat, 115-Izhar Aziz, 116-Norhaliza, 117-Faridah Akafera, 118-Tauke Ikan, 119-MelaysiaNews, 120-Bongphalla dara, 121-Kepek, 122-Malaysia News, 123-JayBoss, 124-Parti Gerakan Kota Alam Shah, 125-Nas Japan Bikes, 126-Yus Mentor, 127-Putra Merdeka, 128-Lembing Maya, 129-Krie Zamimi, 130-Byll Bella Huda, 131-Zulizah Rahim, 132-Ahmad, 133-Anwar Zainudin, 134-Rosli Ibrahim, 135-Ahmad Latif, 136-Uzumaki, 137-Mantoya, 138-Maskinah, 139-Pak Ngah, 140-Retro Blue, 141-Azimat, 142-Ramle Nahkoda, 143-Suhaimi Bahari, 144-Lala, 145-YY, 146-Kapt Bokkari, 147-Sudirman Dullah, 148-Sudik, 149-Noraswan, 150-Adlin Sayang, 151-Mr M, 152-Junid, 153-Gadis, 154-Faizi, 155-Razif, 156-RF Lias, 157-Inshyirah, 158-Muhaimin, 159-Misai Kanzzs, 160-KialJr, 161-Pye Geo, 162-Abu Idris, 163-Binjai Manis (Rosli Othman), 164-Roslan, 165-Asmah Karamin, 166-Asmah Karamin, 167-Man Pokya, 168-Nor Alfilaili, 169-Shahidan Begonia, 170-Ismail Bukit Mas, 171-MiaZara, 172-Adnan Aziz, 173-Pas Bukit Sentosa, 174-Zalina, 175-Al Maliki, 176-Jun Salleh, 177-Shahril, 178-Pauzi, 179-Spirit, 180-Jeffry, 181-Abdullah, 182-Adam, 183-Wak Bako, 184-Mat Thohir, 185-Muhd Irfan, 186-Antara Pos, 187-Ahmad Lokman, 188-Jose Manuel, 189-Mohd Shaari, 190-Aloq Laloq, 191-Zul-Jgk, 192-Tombak Berapi, 193-Khalid Che Lah, 194-Khalidmacola, 195-Tombak Berapi, 196-Nurazani CheLah, 197-Afirdaust, 198-Jaafar, 199-Nurazani, 200-Manz, 201-Zainal Putra, 202-XePc, 203-Pisau, 204-Shamz, 205-Wira Kenyalang, 206-Nasbadar, 207-Spy Satu, 208-May, 209-Tok Kiku YB, 210-Embrose, 211-ROxx, 212-Adiba Yasmi, 213-Amirul Yusuf, 214-Shiegin, 215-Jagbug, 216-Joe FZR. 217-MerahMoto, 218-Ahmad Shaju, 219-KunKH, 220-Khalid CheLah, 221-The Lakaran, 222-Saeif Agha, 223-Romario, 224-Media Shah Alam, 225-Maxma, 226-Tawau Gondrong, 227-Arbar, 228-Kasmat, 229-Mazran, 230-Salim, 231-Papagege, 232-Wan Salwati, 233-Johari....

Teramai Pembaca Dalam 7 Hari.

Blog Archive